Re: [Friesland-genealogy] lammert lammerts brouwer

  • Ada Smit
    Message 1 of 5 , Jan 3, 2001
      Beste Hilda,
      Heb je al bij de Mormonen gekeken? daar staat wel het een en ander maar weet
      niet of dat de families zijn de je nodig hebt. Het is Brouwers en Rinsema
      bij hun.
      Groetjes Ada Smit.
      Message 2 of 5 , Jan 3, 2001
        Ik ben kort geleden bij het doornemen van het doopboek van Twijzel/Kooten verscheidene keren de naam Lammert Lammerts tegengekomen (als vader). Ik heb daar geen aantekeningen van gemaakt, want ik zocht iemand anders. De periode die ik heb bekeken was vanaf 1789 tot ca 1800.

        Sake Wagenaar

      • j.j. geestman
        Message 3 of 5 , Jan 4, 2001
          Dag Hilda,

          Ryksargyf Leeuwarden, DTB nr. 33:

          6-1-1788 te Twijzel huwen Lammert Lammerts en Jacomina Lefferts, beide van
          Kootstertille.

          Met vr. gr.,
          Hans G.

[...]

        • Albert en Hilda Smit
          Message 4 of 5 , Jan 5, 2001
            6-1-1788 te Twijzel huwen Lammert Lammerts en Jacomina Lefferts, beide van
            Kootstertille.

            Met vr. gr.,
            Hans G.

            [] Bedankt Hans voor je reactie. Dit gegeven is mij bekend, maar ik ben nog zoekende naar zijn geboorteplaats en ouders. Hij is tot dus ver mijn oudste voorvader in rechte lijn en het lukt maar niet om verder te komen. Suggesties altijd welkom,met vriendelijke groet, Hilda.