lammert lammerts brouwer

  • ahcrima@freeler.nl
    Message 1 of 5 , Jan 3, 2001
      Wie kan mij verder helpen met mijn voorvader Lammert Lammerts
      Brouwer. Hij verging met zijn schip op de Oostzee in 1809. Lammert
      ligt begraven op het strand van Norderney. Zijn ouders heten Lammert
      Lammerts en Tettje Berends, maar waar hebben zij gewoond? en is
      derhalve mijn Lammert geboren? Lammert was gehuwd met Jacomina
      Lefferts Rinzema te Twijzel
      6-1-1788.
      Wie heeft er meerdere informatie voor mij??

      Met vriendelijke groet , Hilda Brouwer.
    • Ada Smit
      Message 2 of 5 , Jan 3, 2001
        Beste Hilda,
        Heb je al bij de Mormonen gekeken? daar staat wel het een en ander maar weet
        niet of dat de families zijn de je nodig hebt. Het is Brouwers en Rinsema
        bij hun.
        Groetjes Ada Smit.
[...]

        of: http://go.to/frgen .

        geposte berichten staat op http://www.egroups.com/group/Friesland-genealogy

      • Sake Wagenaar
        Message 3 of 5 , Jan 3, 2001
          Ik ben kort geleden bij het doornemen van het doopboek van Twijzel/Kooten verscheidene keren de naam Lammert Lammerts tegengekomen (als vader). Ik heb daar geen aantekeningen van gemaakt, want ik zocht iemand anders. De periode die ik heb bekeken was vanaf 1789 tot ca 1800.

          Sake Wagenaar

        • j.j. geestman
          Message 4 of 5 , Jan 4, 2001
            Dag Hilda,

            Ryksargyf Leeuwarden, DTB nr. 33:

            6-1-1788 te Twijzel huwen Lammert Lammerts en Jacomina Lefferts, beide van
            Kootstertille.

            Met vr. gr.,
            Hans G.

[...]

          • Albert en Hilda Smit
            Message 5 of 5 , Jan 5, 2001
              6-1-1788 te Twijzel huwen Lammert Lammerts en Jacomina Lefferts, beide van
              Kootstertille.

              Met vr. gr.,
              Hans G.

              [] Bedankt Hans voor je reactie. Dit gegeven is mij bekend, maar ik ben nog zoekende naar zijn geboorteplaats en ouders. Hij is tot dus ver mijn oudste voorvader in rechte lijn en het lukt maar niet om verder te komen. Suggesties altijd welkom,met vriendelijke groet, Hilda.