re: aanmelding gebruikersgroep

  • Hans & Rinske Van Brederode
    Message 1 of 2 , Jan 1, 2001
      Hallo Koos,

      knip> met als interesse de familie van der Veen uit Tietjerkstradeel.
      Mijn stam ouders kwamen van Rottevalle & Drogeham, dus wel dicht bij
      Tietjerksteradeel.
      Aaltje Edzes de weduwe van Marten Rinses (Rottevalle) nam de naam van
      der Veen voor haarzelf en haar kinderen in 1811. Haar broer Jan
      (Drogeham) nam ook de naam van der Veen. Onze tak gaat van Rottevalle
      door naar Franeker via hun zoon Edze Martens van der Veen.

      De naam van der Sluijs komt niet in mijn familie voor, ook de voor
      namen Jacob Reinders komen niet voor. Wel de namen Edze, Klaas,
      Cornelis, Jelle, Jetze, Douwe, Jan & Marten.

      Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
      Groeten uit Barrie, Ontario
      Rinske van Brederode-van der Veen
    • Henk de Jager
      Message 2 of 2 , Jan 2, 2001
        Beste Rinske,

        Mijn familie (Westra) komt oorspronkelijk uit de gemeente Tietsjerksteradiel
        vandaan en wel aangrenzend aan de Burgemermar bij een boerderij.
        Later verhuisd men naar Dantumadeel voorzover mij bekend terwijl er ook
        blinde vlekken opduiken in Kollumerland.
        De naam Edzer maar ook Eelke komt vanaf ongeveer 1600 voorzover ik kan
        nagaan in de famile Westra.
        Het valt op dat jouw familie dezelfde voornamen voortbrengt.

        Bestaat hierbij enige overeenkomst?

        Voor aanvullende informatie mijn home page:http://home.wxs..nl/~rjdjager

        Ik ben benieuwd
        Henk de Jager.