Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

overlijdensakte Hinke (Sipkes) de Boer te Leeuwarden

Expand Messages
  • Andre Blundell
    Hallo, Wie heeft toegang tot de akten en zou de volgende overlijdensakte van Hinke de Boer voor mij willen nakijken? De leeftijd in de index klopt niet, dus ik
    Message 1 of 4 , Aug 2 10:47 PM
    • 0 Attachment
      Hallo,

      Wie heeft toegang tot de akten en zou de volgende overlijdensakte van Hinke de Boer
      voor mij willen nakijken? De leeftijd in de index klopt niet, dus ik ben niet zeker of ik
      de juiste persoon heb gevonden.

      Akte nr.67 Leeuwarden:
      Hinke de Boer
      overleden 3 febr 1851 Leeuwarden (63 jaar?, gehuwd)

      Haar ouders zouden moeten zijn:
      Sipke (Uiltjes) de Boer en Klaaske (Fokkes)
      Haar echtgenoot: Jurjen Ydes de Groot

      Bij voorbaat veel dank!,
      André Blundell
    • Jos
      Deze Hylper om utens :-) kwam ik tegen in de overlijdensakten van Bovenkarspel. Voor het geval iemand in de groep m kwijt was en naar m op zoek is, is hier
      Message 2 of 4 , Aug 3 12:29 PM
      • 0 Attachment
        Deze Hylper om utens :-) kwam ik tegen in de overlijdensakten van
        Bovenkarspel.

        Voor het geval iemand in de groep 'm kwijt was en naar 'm op zoek is, is
        hier de data van de akte.



        Sjoerd Heeres

        Ovl.: 11-09-1919, 15:00, Bovenkarspel, wijk B, nr.: 189

        Aangifte: 12-09-1919, akte 32, Bovenkarspel

        Beroep: zonder

        Leeftijd: 88

        Geb. Hindeloopen

        Won. Bovenkarspel

        V: Willem Heeres

        M: Grietje Jappes, beide overleden

        Echtgenoot van: Antje Siewerts, zonder beroep, won. Hindeloopen.

        Aangevers: Hendrik de Vries, 39, los werkman, won. Bovenkarspel

        Ente Breed, 43, schilder, won. Bovenkarspel



        Groet,

        Jos Buisman



        [Non-text portions of this message have been removed]
      • Maikel Galama
        Hoi Jos, ik was Sjoerd Heeres niet kwijt, ik was niet naar hem op zoek, maar door jouw berichtje ging ik wel zoeken en raakte toen het spoor kwijt. Volgens mij
        Message 3 of 4 , Aug 4 1:57 AM
        • 0 Attachment
          Hoi Jos,

          ik was Sjoerd Heeres niet kwijt, ik was niet naar hem op zoek, maar door
          jouw berichtje ging ik wel zoeken en raakte toen het spoor kwijt.

          Volgens mij zijn onderstaand de geboorte- resp. huwelijksgegevens:

          Geboorteakte Hindeloopen, 1851
          Aangiftedatum 28 mei 1851, blad nr. 8
          Sjoerd Heeris, geboren 26 mei 1851
          Zoon van Freerk Sjoerds Heeris en Grietje Gerrits Jappes

          Huwelijksakte Hindeloopen, 1883
          Man: Sjoerd Heeres, oud 32 jaar, geboren te Hindeloopen
          Ouders: Freerk Sjoerds Heeres en Grietje Gerrits Jappes
          Vrouw: Antje Sjoerds, oud 28 jaar, geboren te Hindeloopen
          Ouders: Jappe Hartmans Sjoerds en Gepke Willems Glashouwer
          Datum: 2 september 1883, akte nr. 8

          Als deze gegevens naast die van jou gelegd worden, dan valt mij op dat de
          leeftijd 88 niet klopt - zou 68 moeten zijn- en dat zijn vader een Freerk is ipv
          een Willem. Deze verschillen zouden veroorzaakt kunnen zijn door de ''grote''
          afstand tussen Hindeloopen en Bovenkarspel, het is een veel voorkomende
          fout in de overlijdensaktes. Tenzij ik een foutje maak en er toch nog een
          andere Sjoerd (Willems) Heeres in aanmerking komt. Ik hoor het graag !

          Groetjes, Maikel Galama.



          [Non-text portions of this message have been removed]
        • Jos
          Hi Maikel, Ik heb even de scan op de cd bekeken en je hebt gelijk, mijn 88 was even ’n kwestie van de goede vinger op de verkeerde toets. Het moet inderdaad
          Message 4 of 4 , Aug 6 12:58 AM
          • 0 Attachment
            Hi Maikel,



            Ik heb even de scan op de cd bekeken en je hebt gelijk, mijn 88 was even ’n
            kwestie van de goede vinger op de verkeerde toets.

            Het moet inderdaad 68 jaar zijn.



            Maar als ouders staat er echt vermeld:

            Willem Heeres en Grietje Jappes



            Dat z’n vader als Willem vermeld staat, zal dan inderdaad wel die “grote”
            afstand tussen Hindeloopen en Bovenkarspel zijn geweest en dat is toch wel
            zo’n 35 á 40 kilometer over die ruige Zuiderzee :-)

            Zulke fouten ontstaan meestal doordat de nabuurtjes het verkeerd opgaven of
            ’n eerdere foute BS-inschrijving.



            Een van de twee nabuurtjes behoort tot mijn kouwekanters, maar ja,
            ontzettend dood ondertussen, dus ik kan het hem niet meer navragen. :-)



            Groetjes,

            Jos Buisman





            _____

            Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
            [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens Maikel Galama
            Verzonden: vrijdag 4 augustus 2006 10:57
            Aan: Friesland yahoogroups
            Onderwerp: [Friesland-genealogy] Re: Sjoerd Heeres, geb. Hindeloopen



            Hoi Jos,

            ik was Sjoerd Heeres niet kwijt, ik was niet naar hem op zoek, maar door
            jouw berichtje ging ik wel zoeken en raakte toen het spoor kwijt.

            Volgens mij zijn onderstaand de geboorte- resp. huwelijksgegevens:

            Geboorteakte Hindeloopen, 1851
            Aangiftedatum 28 mei 1851, blad nr. 8
            Sjoerd Heeris, geboren 26 mei 1851
            Zoon van Freerk Sjoerds Heeris en Grietje Gerrits Jappes

            Huwelijksakte Hindeloopen, 1883
            Man: Sjoerd Heeres, oud 32 jaar, geboren te Hindeloopen
            Ouders: Freerk Sjoerds Heeres en Grietje Gerrits Jappes
            Vrouw: Antje Sjoerds, oud 28 jaar, geboren te Hindeloopen
            Ouders: Jappe Hartmans Sjoerds en Gepke Willems Glashouwer
            Datum: 2 september 1883, akte nr. 8

            Als deze gegevens naast die van jou gelegd worden, dan valt mij op dat de
            leeftijd 88 niet klopt - zou 68 moeten zijn- en dat zijn vader een Freerk is
            ipv
            een Willem. Deze verschillen zouden veroorzaakt kunnen zijn door de
            ''grote''
            afstand tussen Hindeloopen en Bovenkarspel, het is een veel voorkomende
            fout in de overlijdensaktes. Tenzij ik een foutje maak en er toch nog een
            andere Sjoerd (Willems) Heeres in aanmerking komt. Ik hoor het graag !

            Groetjes, Maikel Galama.





            [Non-text portions of this message have been removed]
          Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.