Re: Teye Sjoerds

  • fokko_kloostra
    Message 1 of 14 , Aug 2, 2006
      Reid,

      Bedankt voor je reactie. dit is een bevestiging van wat ik vermoedde.
      de gezinnen van zijn buren "van der veen" en "haarsma" heb ik al.
      Er hebben nogal veel haarsma's aan de harste gewoond. Onder hun naam
      of aangetrouwd.

      Heb je mischien meer gegevens van de haarsma's die aan de harste
      gewoond hebben. Ben vooral geinteresseerd in hun gebeurtenissen.

      Zoek n.l. alles over de Harste uit, woon zelf op harstewei 20, waar
      roode andries en fettje jans begin 1800 ook woonden.

      Nogmaals dank voor je reactie.
      Fokko kloostra

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Reid van der Leij"
      <ReidvanderLeij@...> wrote:

      > Hallo,
      >
      > Betreffende Sjoerd Teyes/Teye Sjoerds het volgende:
      >
      > Sjoerd Teyes (1811: Van der Veen), geb. rond 1729, landbouwer,
      rentenier te
      > Sumar, de Tike onder Nijega, overl. Nijega 25 febr. 1819, zoon van
      Teye
      > Pieters en Grietje Sjoerds, (kleinzoon van Pieter Teyes en Maaike
      Paulus),
      > tr. Sumar 25 april 1751 Dieke Hendriks, ged. Sumar 15 dec. 1726,
      overl.
      > Opeinde 1795/1796, dochter van Hendrik Ybeles.
      > Kinderen (geen kinderen gedoopt):
      > 1. Teye Sjoerds (1811: Harstra), geb. Opeinde omstreeks 1748,
      huisman te
      > Sumar, overl. Sumar 5 dec. 1818. Uit overlijdensakte TIE: Overl.
      Sumar
      > huisnr. 63: 5-12-1818, Teye Sjoerds Harstra, 70 jaar, geboren te
      Smallinger
      > Opeinde, huisman te Suameer, zoon van Sjoerd Teyes van der Veen,
      wonende te
      > Smallinger Opeinde, en van wijlen Dieke Hendriks. Aangevers van
      het
      > overlijden zijn de "geburen": Roorda Andries Haarsma, huisman, en
      Jouke
      > Eelses van der Veen, arbeider. N.B. Roorda Andries Haarsma woonde
      in
      > huisnummer 64 te Sumar (ik stam af van zijn zuster Gertje Andries
      Haarsma).
      > 2. Hendrik Sjoerds (1811: van der Veen), geb. rond 1754, huisman
      te Opeinde,
      > overl. Opeinde 4 febr. 1826, tr. Opeinde 9 juni 1793 Aukje
      Johannes (van der
      > Heide), geb. rond 1763, boerin, overl. Opeinde 16 juni 1831.
      > 3. Grietje Sjoerds (na 1811: van der Veen), geb. omstreeks 1764,
      > casteleinse, overl. Nijega 22 dec. 1818, tr. Nijega 21 dec. 1783
      Jelke Jonas