anne

  • ken veldhuis
    Message 1 of 2 , Aug 2, 2006
      Beste lijstgenoten :

      Ik ben weliswaar geen etymologist maar stel het volgende voor :

      Anna (van Johanna) lijkt me het vrouwlijke form van Anne (Johannes).
      Anne is gelijk aan Iain, Ian, Jan, Ioannes, Johannes, John.

      Ergo, concludeer ik dat Anne in het Engels "John" zou moeten zijn. Mijn excuses aan Meertens.

      met vriendelijke groet,

      Keimpe Veldhuis

    • Rienk de Boer
      Message 2 of 2 , Aug 2, 2006
        Beste lijstgenoten
        In mijn familie wordt de naam Anne vertaald in "Andy".
        Rienk

[...]

        ----
        Download de gratis SPAMfighter vandaag nog!