Re: [Friesland-genealogy] Zuiderkerkhof Drachten, Duursma

  • viss8098@planet.nl
    Message 1 of 11 , Aug 2, 2006
      http://smallingerland.smartmap.nl/

      groetjes.

      ----- Oorspronkelijk bericht -----
      Van: Annemarth Sterringa <annemarthsterringa@...>
      Datum: woensdag, augustus 2, 2006 10:57 am
      Onderwerp: [Friesland-genealogy] Zuiderkerkhof Drachten, Duursma

    • viss8098@planet.nl
      Message 2 of 11 , Aug 2, 2006
        nog even dit,
        denk dat ze met Drachten de Zuiderbegraafplaats bedoelen, te zien aan
        het aantal mensen wat daar begraven ligt. Op de Noorder liggen er niet
        zo veel, en daar wordt sporadisch begraven.

        Irene.

        > van

        > Alle
        > in

      • Cor
        Message 3 of 11 , Aug 2, 2006
          Hallo Annemarth en Irene.
          Voor enige tijd terug heb ik een mailtje gehad over de begr.pl. in Drachten.
          Daarin stond ongeveer:
          Vroerer waren dit 2 dorpen: Noorderdragten en Zuiderdragten.
          (deze namen zie ik nog wel eens in de akten staan)
          Ieder met een eigen begr.pl.
          Van Noord ligt aan de Stationsweg en van zuid aan de Burg. Wuit(e?)weg.
          Tot zover.

          Zo heb ik ze ook, al enkele weken terug, op graftombe gezet.
          En dan is er natuurlijk nog de Slingehof.
          En vermoedelijk ook nog van het Karmelklooster een begr.pl.
          Gr. Cor.

          > van

          > Alle
          > in

          __________ NOD32 1.1685 (20060731) Informatie __________

          Dit bericht is gecontroleerd door het NOD32 Antivirus Systeem.
          http://www.nod32.nl

        • Bart de Vries
          Message 4 of 11 , Aug 2, 2006
            Annemarth.

            Familie van mij is begraven op de huidige Zuiderbegraafplaats te Drachten.
            Of er nog een Zuiderkerkhof aldaar bestaat is mij niet bekend , maar bij de
            gemeente is dit zeker wel te achterhalen.

            Gr.
            Bart de Vries
            *De Liemers* calling

            Message 5 of 11 , Aug 2, 2006
              Hallo Irene en Cor,

              Hartelijk dank voor jullie reacties.

              Op de site van Drachten die Irene stuurde, staan 3 begraafplaatsen:
              -Noorderbegraafplaats,
              -Zuiderbegraafplaats,
              -Slingehof.

              Bij graftombe staan 'Drachten' en Slingehof.
              Het wachten is dus op een update van graftombe.nl?

              Groetjes,
              Annemarth

              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cor <cnelis@...> wrote:

> [...]
              > En dan is er natuurlijk nog de Slingehof.
              > En vermoedelijk ook nog van het Karmelklooster een begr.pl.

              Duursma

              <knip>
            • Cor
              Message 6 of 11 , Aug 2, 2006
                Ha Annemarth.

                Het is maar net waar je kijkt, jij zag bij de plaatsen die klaar zijn
                en ik zag bij : in bewerking.
                Ik geef het door aan Willem.

                Gr. Cor.

[...]

              • Detje van der Laan
                Message 7 of 11 , Aug 4, 2006
                  Hallo Annemarth

                  Je hebt het over een familiekroniek, mag ik van jou de naam van deze kroniek? Dan ga ik nl. eens kijken of Tresoar die ook heeft. Mijn neef zijn vrouw stamt nl. ook van deze Kalverboeren af. Als je wilt kunnen we wel gegevens uit wisselen.

                  Groeten Detje
                  Detje van der Laan
                  detje81@...
                  http://www.geocities.com/detje81 (genealogie en kaarten maken)
                  http://community.webshots.com/user/detje1981 (mijn LO's)

                  MSN: detje81@...

                  Wordt lid van de Vaa(r)tstra e-maillijst,
                  stuur een mail naar vaatstra-subscribe@yahoogroups.com.

                  Message 8 of 11 , Aug 4, 2006
                    Detje,

                    Volgens mijn achterneef in wiens bezit deze familiekroniek zich
                    bevindt, is het "een klein handgeschreven boekje". Hij heeft het
                    ooit getranscribeerd en ook gekopieerd voor Tresoar dus daar moet
                    het wel in de collectie aanwezig zijn.

                    Staat de vrouw van je neef tussen deze Kalverboeren?
                    http://www.home.zonnet.nl/annemarthsterringa/Kalverboer/GGdescendantT
                    ree/GGchartGT.htm
                    (als gebroken dan naar website en verder naar Kalverboer)

                    Groetjes,
                    Annemarth

                    --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Detje van der Laan"

                    Message 9 of 11 , Aug 4, 2006
                      Boekje zonder titel.
                      Kroniek van families Zestiene en Kalverboer inclusief het
                      aangrijpende 'Zestiene relaas"
                      http://www.home.zonnet.nl/annemarthsterringa/Zestiene/

                      <detje81@...> wrote:

> [...]
                      kroniek? Dan ga ik nl. eens kijken of Tresoar die ook heeft. Mijn neef
                      zijn vrouw stamt nl. ook van deze Kalverboeren af. Als je wilt kunnen

                    • Detje van der Laan
                      Message 10 of 11 , Aug 4, 2006
                        Hoi Annemarth

                        Ja, daar staat ze tussen, als is haar naam afgeschermd ivm privacy. Ik weet echter niet of je wel alle kinderen van hun hebt (als je daar tenminste interesse voor hebt, want dat zijn natuurlijk geen Kalverboers meer).

                        En je weet geen naam of iets dergelijks van het boekje, want ik kon op de site van tresoar helaas niks vinden.