Rienstra X Zijlstra

  • Jan Rienstra
    Message 1 of 2 , Jul 29, 2006
      Van onderstaand gezin ontbreken een aantal data zoals de geboortedatum van Janneke Zijlstra en overlijden van Ype Rienstra. Wie kan mij aan eventuele aanvulling helpen?

      Groetjes,

      Jan Rienstra

      nierarts@...

      http://home.hccnet.nl/j.rienstra/

      Ype Rienstra, zoon van Pyter Jans Rienstra en Eelkjen Ypesdr Braunius, is Hervormd gedoopt op vrijdag 24 juli 1750 te Sneek.

      Ype gaat in ondertrouw (gerecht) op zaterdag 25 juli 1772 te Sneek, gaat in ondertrouw (kerk) (Hervormd) op zaterdag 25 juli 1772 aldaar, trouwt (kerk) (Hervormd) op zondag 9 augustus 1772 aldaar op 22-jarige leeftijd met Janneke Jans Zijlstra. Janneke is overleden op woensdag 8 januari 1800 te Sneek.

      Van Ype en Janneke zijn vier kinderen bekend:

      1 Pyter Rienstra is geboren op maandag 1 februari 1773 te Sneek, is Hervormd gedoopt op donderdag 4 februari 1773 aldaar, is overleden rond donderdag 16 december 1841 aldaar. Pyter werd ongeveer 68 jaar, 10 maanden en 15 dagen.

      2 Marijke Rienstra is geboren op donderdag 25 mei 1775 te Sneek, is Hervormd gedoopt op donderdag 1 juni 1775 aldaar.

      3 Eelkje Rienstra is geboren op vrijdag 20 februari 1778 te Sneek, is Hervormd gedoopt op donderdag 26 februari 1778 aldaar, is ongehuwd overleden op zondag 10 februari 1850 te Leeuwarden. Eelkje werd 71 jaar, 11 maanden en 21 dagen.

      4 Jan Rienstra is geboren op dinsdag 25 juli 1780 te Sneek, is Hervormd gedoopt op donderdag 3 augustus 1780 aldaar.

    • Jan rienstra
      Message 2 of 2 , Aug 28, 2009
        Van onderstaand gezin zoek ik het overlijden van de kinderen. Bij Pyter en Eelkje heb ik een datum ingevuld maar heb daarover de nodige twijvels. Wie kan me helpen?

        Met vriendelijke groet,

        Jan Rienstra,
        nierarts@...
        http://home.kpn.nl/j.rienstra2/

        Ype Rienstra, zoon van Pyter Jans Rienstra en Eelkjen Ypesdr Braunius, is Hervormd gedoopt op vrijdag 24 juli 1750 te Sneek.
        Ype gaat in ondertrouw (gerecht) op zaterdag 25 juli 1772 te Sneek DTB nr. 640, 1763 - 1778, gaat in ondertrouw (kerk) (Hervormd) op zaterdag 25 juli 1772 aldaar DTB nr. 668, 1766 - 1797, trouwt (kerk) (Hervormd) op zondag 9 augustus 1772 aldaar DTB nr. 671, 1749 - 1781 op 22-jarige leeftijd met de 18-jarige Jenneke Jans Zijlstra ook genaamd Janneke Jans Zijlstra. Jenneke is geboren op donderdag 7 februari 1754 te Sneek, is gedoopt op donderdag 14 februari 1754 aldaar, is overleden op woensdag 8 januari 1800 aldaar. Jenneke werd 45 jaar, 11 maanden en 1 dag.

        Van Ype en Jenneke zijn vier kinderen bekend:

[...]

        2 Marijke Rienstra ook genaamd Maria Rienstra is geboren op donderdag 25 mei 1775 te Sneek, is Hervormd gedoopt op donderdag 1 juni 1775 aldaar.