Disma

  • Jan Rienstra
    Message 1 of 1 , Jul 4, 2006
      Ik kan de ouders van Claaske Goslijksdr Disma niet vinden, wie heeft mogelijk info van haar, zie gezinsstaat hieronder.

      Groetjes,

      Jan Rienstra

      nierarts@...

      http://home.hccnet.nl/j.rienstra/

      Cornelis Jans Rienstra, zoon van Jan Pyters en Grietie Cornelis, bode van het schippersgilde te Sneek 1757, is geboren te Rien, is Hervormd gedoopt op zondag 23 juni 1726 te Lutkewierum.
      Cornelis gaat in ondertrouw (gerecht) op zaterdag 6 september 1749 te Sneek, gaat in ondertrouw (kerk) (Hervormd) op zaterdag 6 september 1749 aldaar, trouwt (kerk) (Hervormd) op zondag 21 september 1749 aldaar door Ds. Nolthoff. op 23-jarige leeftijd met Claaske Goslijksdr Disma.

      Van Cornelis en Claaske zijn twee kinderen bekend:

      1 Jan Cornelis Rienstra is Hervormd gedoopt op zaterdag 3 oktober 1750 te Sneek, is overleden op maandag 1 december 1783 aldaar. Jan werd 33 jaar, 1 maand en 28 dagen.

      Jan gaat in ondertrouw (gerecht) op zaterdag 5 april 1777 te Sneek, gaat in ondertrouw (kerk) (Hervormd) op zaterdag 5 april 1777 aldaar, trouwt (kerk) (Hervormd) op zondag 20 april 1777 aldaar op 26-jarige leeftijd met Aaltie Albertsdr Wierstra. Aaltie is overleden voor 1783 te Sneek (FR).

      2 Goslik Corneliszn Rienstra is Hervormd gedoopt op vrijdag 23 november 1753 te Sneek (FR).