Re: geboorteplaats Egbert Gerrits Smit?

  • knehtims
    Message 1 of 4 , Jun 30 3:34 AM
      Appy,

      bedankt voor je speurwerk naar Egbert Gerrits en Jentje Adams.
      Ja dat is dezelfde tekening Appy, die datum staat er bij mij ook op,
      dus dan kan niet missen. Dank voor de moeite.

      Goed weekend gewenst en tot de volgende vraag zal ik maar zeggen.

      Groet, Henk

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Appy de Vries
      <appydevries@...> wrote:

> [...]
      > Gerrit Jans Smit [37j.],veenwerker,
      > won.Luinjeberd nr.76,welke ons verklaarde op den zesden deser maand,
      > des avonds ten 10 ure te Luinjeberd
      > een kind van het mannelijk geslacht,
      > is geboren uit Hylkje Egberts Korver
      > zijne echtgenote ,zonder beroep,
      > bij hem inwonende aan welke hij
      > verklaarde de voornaam ;
      > Egberts Gerrits te geven.
      >
      > bkn.2278 akte 29.overlijden 26-04-1861
      > Aengw.]
      > Egbert Gerrits Smit,oud vijf jaren,
      > zonder beroep,geb.te Luinjeberd,
      > zoontje van en inwonende bij Gerrit Jans Smit,[arbeider],en van
      Hilligje? Egberts
      > Korver echtelieden won.Luinjeberd
      > op den 26ste der maand April des avonds ten elf ure te Luinjeberd in
      > de huizinge nr.76 is overleden.
      >
      > Henk; heb de tekening bekeken, en lijkt mij dezelfde!![aanvraag
      verbouw 17-07-
      > 1905] klopt dit?
      <KNIP>