Re: Volker-Laagland webpagina vernieuwd - aanvulling Ytje Seerps

  • reyacta
    Message 1 of 3 , Jun 24, 2006
      Hallo Tiny,

      Nou, kijk eens even wat ik toch nog voor je heb.
      1, en misschien 2, extra generaties terug voor Ytje Seerps, nr. 815 in
      de Kwartierstaat Volker-Laagland op jullie site.

      Meter 'Wobbeltje Sybrens' bij Wytske nr. 407 is namelijk 'Wobbeltje
      Anes getrouwd met Sybren Harmens' en dat deden zij 5-2-1702 Gerecht
      Idaarderadeel, beiden Warga.
      Maar dat is al haar 2e huwelijk, Wobbeltjes 1e huwelijk is met Seerp
      Gerlofs 17-6-1677 Wirdum hv, beiden Wirdum.
      In de Hisgis is Wobbeltje 2x gebruikster Swichum 1700.

      Wobbeltje Anes x Seerp Gerlofs, kinderen trouwen als Seerps of Sjerps:
      Beitske, Gertje en Ytje.

      Wobbeltje op haar beurt is waarschijnlijk dochter van Aene Jans x
      Beitske Doekes, 12-2-1654 Gerecht Baarderadeel, hij Jorwerd, zij Kubaard.
      Kinderen trouwen als Aenes of Anes: Jan, Doeke, Wytske, Wobbeltje, en
      misschien nog Akke.

      Alles afgeleid uit vernoemingen en de kinderen over en weer peter en
      meter bij elkaar.

      Margreet

      Eerder schreef ik:

      > Hallo Tiny,
      >
      > De andere gesprekken gaan over Koelmans, maar ik kwam ook nog Kuhlman
      > tegen bij je. En die zit bij mijn oom in de boom, dat kon niet missen
      > met Mettingen.
      > Zelf had ik ze maar tot ca. 1742 - dus ik dank je zeer hartelijk voor
      > de verdere voorouders ..... ,
      ...dus tenzij je iets anders voor me hebt, voorlopig alleen maar dank
      terug.