Jan Bernardus Koelmans

  • Maikel Galama
    Message 1 of 1 , Jun 22, 2006
      Hoi Herman,

      zal ik maar beginnen met een terzijde ? De grootouders van jouw neef Herman zijn vrouw
      heten Michiel en Ytje, mijn grootouders heten ook Michiel en Ytje, en toch zijn het niet
      dezelfde Ytje's, de ene is een Agricola en de andere een van der Wey.

      Hetzelfde geldt voor Jan Bernardus koelman(s), die van jou trouwde met Hieke Johannes
      de Jong en werd op 08-07-1773 te Makkum geboren als zv Bernardus Gerrits en Lijsbeth
      Pieters en die van mij werd in 1806 te Koudum geboren als zoon van Bernardus Jans en
      Beitske Jacobs en trouwde met Elisabeth Sijbrens Ydema en Akke Johannes Polder.

      Welke familierelatie ze met elkaar hadden kan Tiny vast veel beter uitleggen, je kunt ook
      een kijkje op haar site nemen waartoe ze ons onlangs uitnodigde, ik zal het adres hier nog
      even vermelden, mocht er niet doorgeklikt kunnen worden dan heb ik iets fout gedaan, Tiny
      komt vast ook nog wel en zal het adres ook nog wel een keer willen vermelden.

      Het adres: http://members.home.nl/ctvolker/Koelmans.htm

      Groetjes, Maikel Galama.