Re: [Friesland-genealogy] graftombe

  • Philip Frijlink
    Message 1 of 97 , May 21 12:27 PM
      Hallo Keimpe,

      Cor heeft inderdaad gelijk. Een graf wordt bewaard, totdat er niet meer
      betaald wordt. Of als het grafrecht niet meer verlengd wordt. Je koopt een
      plek voor een bepaald aantal jaren. Na die bv. 15 jaar, krijg je een brief
      of je wilt verlengen. Krijgen ze hierop geen reactie, dan mogen ze de steen
      verwijderen. Wat de max. tijd is weet ik niet.
      Daarnaast zijn er ook nog algemene graven. Hier komen meerdere mensen in te
      liggen, die niet een echt graf krijgen. Op deze graven komt geen steen. Deze
      graven kun je dus niet meer terug vinden. Er was/is niet altijd het geld om
      het grafrecht en de steen te betalen.

      Groetjes Gerda uit Kampen.

      Message 97 of 97 , Aug 20, 2007
        Hallo allen.

        In de laatste dagen is er een nieuwe Friese index op
        http://www.graftombe.nl
        geplaatst.

        Deze is van:
        Lollum gem. Wonseradeel.