Re:waar ben ik mee bezig ??

  • Rens
    Message 1 of 10 , Jun 1, 2006
      Karel,

      Heb gezocht naar de overlijdensakte in genlias en tresoar en kan niets
      vinden van Harmannus Broos maar wel zijn dochters.
      Morgenochtend ga ik naar de family history centre en zal daar dan op de
      film die ik het van Barradeel verder doorkijken en zien of ik daar iets
      kan vinden. Nu hoop ik maar dat hij ook in Sexbierum is overleden.

      Rens.
    • Anne Beukema
      Message 2 of 10 , Jun 1, 2006
        >waaruit blijkt dat Harmannus Broos uit Kloosterbuuren komt en niet Appingedam.>

        Hallo Rens,

        Hermannus Broos, koster en schoolmeester te Wehe, daarna te Kloosterburen, vervolgens te Oosterwijtwerd; werd 18-12-1762 in het Burgerboek Appingedam ingeschreven als schoolmeester, is zoon van Harm Jans Broos en Anna Waslander, en gedoopt Appingedam 2-6-1700, trouwt Anna Averes, gedoopt Scheemda 10-3-1699, dochter van Gerhardus Henricus Averes en Sara Virlage; uit hun huwelijk Sara Broos, gedoopt Wehe 30-10-1735, en Hermannus, gedoopt Kloosterburen 18-7-1739, overleden Sexbierum 12-10-1824. Naamgenoten Hermannus te Appingedam zijn volle neven, of achterneven doch duidelijk onderscheiden, zoals bijvoorbeeld Harmannus Broos, getrouwd Hillegjen Derks, zoon van Jannes Broos (zoon van Harm Jans Broos) en Trijntje Folkerts.

        Groeten,
        Anne Beukema

      • Karel vd Wal
        Message 3 of 10 , Jun 1, 2006
          beste rens,

          zie even bij je prive mail adres.
          Jouw Hermanus/Harmannus wordt bij overlijden Hermanns Brood genoemd, ja
          misschien wel DE voorvader van de bekende Herman Brood!!

          Zie je prive mail.
[...]

          com/group/Friesland-genealogy

          insurance company American family home owner insurance

          YAHOO! GROUPS LINKS

          Visit your group "Friesland-genealogy" on the web.