Re: waar ben ik mee bezig ??

  • Rens
    Message 1 of 10 , Jun 1, 2006
      "Hermannes Harmannus Broos huwde 22 november 1763 te Sexbierum, Helena
      maria SEERPS ( niet Sjeerps) beide van Minnertsga.
      Hermannus is geboren te Kloosterburen (Groningen) gedoopt 12-09-1739,
      overl. 12-10-1824 Sexbierum, ouders Hermanus Jans Broos en Anna Averes."

      Hallo Karel,
      Al die informatie heb ik al gevonden, bekijk nu de tape van Sexbierum,
      Minnertsga en Oosterlittens maar kan niet vinden waaruit blijkt dat
      Harmannus Broos uit Kloosterbuuren komt.
      Als hij uit Kloosterbuuren komt dan zijn ouders zijn, Harmannus Harmen
      Broos en Anna Averes.

      Heb nog een andere Harmannus Broos met als ouders Jan Broos en Trientje
      Folkers in Appingedam. Deze Harmannus is ook schoolmeester, heb nu dus
      een keus te maken welke Harmannus is naar Friesland gegaan.

      Mijn vraag is dus waar kan ik vinden waaruit blijkt dat Harmannus Broos
      uit Kloosterbuuren komt en niet Appingedam.

      Groetjes, Rens.
    • Karel vd Wal
      Message 2 of 10 , Jun 1, 2006
        Volgens mij heb ik dat uit zijn overlijdens acte. Meestal wordt daar zowel
        de ouders als de
        geboorte plaats genoemd. Ik heb toch ook zijn ouders doorgegeven.

        Karel

[...]

        com/group/Friesland-genealogy

        insurance company American family home owner insurance

        YAHOO! GROUPS LINKS

        Visit your group "Friesland-genealogy" on the web.

      • Rens
        Message 3 of 10 , Jun 1, 2006
          Karel,

          Heb gezocht naar de overlijdensakte in genlias en tresoar en kan niets
          vinden van Harmannus Broos maar wel zijn dochters.
          Morgenochtend ga ik naar de family history centre en zal daar dan op de
          film die ik het van Barradeel verder doorkijken en zien of ik daar iets
          kan vinden. Nu hoop ik maar dat hij ook in Sexbierum is overleden.

          Rens.
        • Anne Beukema
          Message 4 of 10 , Jun 1, 2006
            >waaruit blijkt dat Harmannus Broos uit Kloosterbuuren komt en niet Appingedam.>

            Hallo Rens,

            Hermannus Broos, koster en schoolmeester te Wehe, daarna te Kloosterburen, vervolgens te Oosterwijtwerd; werd 18-12-1762 in het Burgerboek Appingedam ingeschreven als schoolmeester, is zoon van Harm Jans Broos en Anna Waslander, en gedoopt Appingedam 2-6-1700, trouwt Anna Averes, gedoopt Scheemda 10-3-1699, dochter van Gerhardus Henricus Averes en Sara Virlage; uit hun huwelijk Sara Broos, gedoopt Wehe 30-10-1735, en Hermannus, gedoopt Kloosterburen 18-7-1739, overleden Sexbierum 12-10-1824. Naamgenoten Hermannus te Appingedam zijn volle neven, of achterneven doch duidelijk onderscheiden, zoals bijvoorbeeld Harmannus Broos, getrouwd Hillegjen Derks, zoon van Jannes Broos (zoon van Harm Jans Broos) en Trijntje Folkerts.

            Groeten,
            Anne Beukema

          • Karel vd Wal
            Message 5 of 10 , Jun 1, 2006
              beste rens,

              zie even bij je prive mail adres.
              Jouw Hermanus/Harmannus wordt bij overlijden Hermanns Brood genoemd, ja
              misschien wel DE voorvader van de bekende Herman Brood!!

              Zie je prive mail.