Wiebigje BOESEROOY of Wubbigje AKKERMAN ?

  • Tabe Dolstra
    Message 1 of 4 , May 26, 2006
      Wiebigje Boezerooy of Wubbigje Akkerman ?

      geachte leden van dit Forum.

      Wie kan er iets vertellen over:

      Wiebigje BOEZEROOY / BOESEROOY ,

      Geboorteakte Weststellingwerf, 1887

      Aangiftedatum 8 augustus 1887, akte nr. 287

      Wiebigje Boeserooy, geboren 6 augustus 1887

      Dochter van Jan Boeserooy en Hendrikje Akkerman

      Is Wiebigje BOESEROOY dezelfde persoon als:Wubbigje AKKERMAN, gehuwd met
      Anne Jans DOLSTRA ?

      Huwelijksakte Schoterland, 1908

      Man: Anne Dolstra

      Vrouw: Wubbigje Akkerman

      Datum: 31 oktober 1908, akte nr. 127

      Overlijdensakte Ooststellingwerf, 1924

      Aangiftedatum 1 december 1924, akte nr. 139

      Wubbigje Akkerman, vrouw, overleden 30 november 1924

      Oud 37 jaar, gehuwd met Anne Dolstra

      Dochter van Hendrikje Akkerman

      Wubbigje was dus een dochter van de kennelijk ongehuwde Hendrikje AKKERMAN.

      Ik kon geen huwelijksacte vinden van Jan BOESEROOY en Hendrikje AKKERMAN !

      Vermoedelijk is Hendrikje Akkerman niet getrouwd geweest en dus is het
      waarschijnlijk dat haar kinderen de achternaam Akkerman hebben.

      Is er dan een fout gemaakt in de geboorteacte van Weststellingwerf 1887 nr
      287 ? Heeft Jan Boeserooy mogelijk Wubbigje (Wiebigje) erkend ?

      Wie weet uit eigen wetenschap of Wubbigje Akkerman en Wiebigje Boeserooy
      dezelfde persoon is ?

      Veel vragen maar misschien heeft iemand Wubbigje/ Wiebigje in zijn
      administratie.

      bvd

      Tabe Dolstra

    • Appy de Vries
      Message 2 of 4 , Jun 2, 2006
        Tabe;
        misschien ten overvloede,maar ik denk
        dat Wubbigje Akkerman en W.Boeserooy dezelfde zijn.

        Huw.31-10-1908 [Schoterland] akte 127.
        Anne Dolstra [23j] arbeider geb.Nieuwehorne won.Heerenveen,
        zoon van Jan Dolstra,arbeider won.H.veen en Jantje Hofstra zonder beroep wonende te Schiedam,
        in de tijd echtelieden en;
        Wubbigje Akkerman [21j] dienstbode,
        geb.te Scherpenzeel,won.H.veen.
        dochter van Hendrikje Akkerman [overleden]
        omgerekend lijkt ze mij dezelfde!
        dit huw. heeft bijlagen vanwege bruidegoms moeder!!
        groetjes Appy.

        Message 3 of 4 , Jun 2, 2006
          Appy, bedankt voor je reactie.

          Ik was eigenlijk al tot dezelfde conclusie gekomen. Maar ik mis nog het
          echte bewijs. Blijft vreemd dat twee kinderen van Hendrikje (Hendrica)
          Akkerman de achternaam Boeserooy (van de vader) hebben en twee kinderen de
          achternaam Akkerman (van de moeder). Ook heb ik geen huwelijksakte van
          Boeserooy/Akkerman kunnen vinden, dus ik denk dat ze niet getrouwd zijn
          geweest. Verder schrijf je dat in de huwelijkse bijlagen van Anne Jans
          Dolstra en Wubbigje Akkerman bijlagen zijn mbt de moeder van de bruidegom.
          Is dat niet vanwege de moeder van de bruid ???. Dáár zijn vraagtekens over.

          Nogmaals bedankt voor je reactie.

          Groetnis

          Tabe

          _____

          Datum: 31 oktober 1908, akte nr. 127

[...]

          <http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/>

          insurance company American family home owner insurance
          Multi family home for sale Single family home for sale Family home
          finance

          Service.

          <http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/>

          American
          <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+insurance&w1=Ameri
          can+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=Ameri
          can+family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+fami
          ly+home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=KHsWwGhmNUfcNGl3wGwoH
          Q> family home insurance

          American
          <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+insurance+company&
          w1=American+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&
          w3=American+family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Sin
          gle+family+home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=7072oQdqh-ixy
          5QNIlgM4A> family home insurance company

          American
          <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+owner+insurance&w1
          =American+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3
          =American+family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Singl
          e+family+home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=SLnJnROoeuzjw3R
          6FgeXWg> family home owner insurance

          Multi
          <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Multi+family+home+for+sale&w1=American+
          family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American+
          family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+family+h
          ome+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=nF0fLsYV9Tlf-C83-3_nNA>
          family home for sale

          Single
          <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Single+family+home+for+sale&w1=American
          +family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American
          +family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+family+
          home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=XpRhRrQ7ZY9_bBfGYZXysQ>
          family home for sale

          Family
          <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Family+home+finance&w1=American+family+
          home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American+family+
          home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+family+home+for
          +sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=YcQDIotQRP9DR00deJTjqQ> home
          finance

          _____

          YAHOO! GROUPS LINKS

          * Visit your group "Friesland-genealogy
          <http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy> " on the web.

          * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo!
          <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Terms of Service.

          _____

        • Appy de Vries
          Message 4 of 4 , Jun 2, 2006
            Tabe;
            ik had het wel ''superdruk ,''maar
            het ging over Jantje,ik zal Donderdag
            exact opschrijven,wat er precies vermeld
            wordt, dan hoor je dat nog oké?
            groetsjes
            Appy.
            p.s. omdat Jantje in Schiedam woonde,