Re: RE: Sytses en In de Valom

  • Renee
    Message 1 of 9 , May 1, 2006
      Will,

      Google liever even op "de Valom",
      je krijgt dan tenminste gegevens over het dorp.

      De link hieronder is puur commercieel, het enige dat ik daar te weten kwam
      is dat het in Dantumadeel ligt.

      http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Valom geeft een verklaring van de naam.
      http://www.itkindesign.nl/broeksterwoude/index2.htm officiele informatie.

      http://www.erfskipterpdoarpen.nl/Database/f_1d.html is een genealogiepagina
      waar ik bekende namen op zag.

      Siebren Klein

      Message 2 of 9 , May 1, 2006
        dank je
      • Cor
        Message 3 of 9 , May 1, 2006
          Willemine.
          De Valom ligt in Dantumadeel tussen Veenwouden en Damwoude.
          Damwoude heette vroeger Murmerwoude.
          Dit is in Noord-Oost Friesland.
          Veenwouden ligt ca. 13 Km. ten oosten van Leeuwarden, en Damwoude
          ligt ca. 4 Km. Zuid van Dokkum.
          De Valom is maar een gehucht of streek.
          Maar op een kaart van Nederland kun je nu denk ik wel vinden waar het
          ongeveer ligt.

          Cor.

          keek net in mijn bestanden, ik heb wel een Lieuwe Sytses (1600 en overl in
          1662 te Dantumadeel) en een Trijntje Syttes (Makkum)

          Lieuwe zijn kinderen die zijn geboren IN DE VALOM... weet iemand wat dat
          is?? een plaats??
          Graag uw mening

          Willemine
          South africa

        • Will J van Dreven-Lieuwes
          Message 4 of 9 , May 2, 2006
            geweldig baie dankie voor allemaal in connectie met In de Valom
            willemine

            -