RE: Sytses en In de Valom

  • Will J van Dreven-Lieuwes
    Message 1 of 9 , May 1 12:17 PM
      keek net in mijn bestanden, ik heb wel een Lieuwe Sytses (1600 en overl in
      1662 te Dantumadeel) en een Trijntje Syttes (Makkum)

      Lieuwe zijn kinderen die zijn geboren IN DE VALOM... weet iemand wat dat
      is?? een plaats??
      Graag uw mening

      Willemine
      South africa
    • Lukas Cazemier
      Message 2 of 9 , May 1 1:24 PM
        Hallo Willemine,

        Kijk eens op:

        http://devalom.goedbegin.nl/

        Daar vind je veel gegevens over De Valom.

        Succes met je onderzoek,

        Lukas Cazemier,
        www.westerkwartier.info

        Message 3 of 9 , May 1 1:29 PM
          he geweldig Lukas..zal ik doen hoor

          Message 4 of 9 , May 1 2:50 PM
            Will,

            Google liever even op "de Valom",
            je krijgt dan tenminste gegevens over het dorp.

            De link hieronder is puur commercieel, het enige dat ik daar te weten kwam
            is dat het in Dantumadeel ligt.

            http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Valom geeft een verklaring van de naam.
            http://www.itkindesign.nl/broeksterwoude/index2.htm officiele informatie.

            http://www.erfskipterpdoarpen.nl/Database/f_1d.html is een genealogiepagina
            waar ik bekende namen op zag.

            Siebren Klein

            Message 5 of 9 , May 1 3:00 PM
              dank je
            • Cor
              Message 6 of 9 , May 1 11:03 PM
                Willemine.
                De Valom ligt in Dantumadeel tussen Veenwouden en Damwoude.
                Damwoude heette vroeger Murmerwoude.
                Dit is in Noord-Oost Friesland.
                Veenwouden ligt ca. 13 Km. ten oosten van Leeuwarden, en Damwoude
                ligt ca. 4 Km. Zuid van Dokkum.
                De Valom is maar een gehucht of streek.
                Maar op een kaart van Nederland kun je nu denk ik wel vinden waar het
                ongeveer ligt.

                Cor.

                Message 7 of 9 , May 2 10:48 AM
                  geweldig baie dankie voor allemaal in connectie met In de Valom
                  willemine

                  -