Aafke Sytses

  • Martijn Pijnenburg
    Message 1 of 9 , May 1, 2006
      Hallo allemaal,
      Is er iemand die meer weet over mijn voormoeder Aafke Sytses? Onder
      meer informatie:

      18. Jacob Gerbens Hoekstra, gedoopt (RK) op 03-12-1771 te Wijtgaard,
      overleden op 06-08-1840 te Leeuwarderadeel op 68-jarige leeftijd.
      Nam in 1811 te Wirdum de naam Hoekstra aan, zoon van Gerben Johannes
      en Titje Jacobs.
      Gehuwd voor de kerk (1) op 24-jarige leeftijd op 22-05-1796 te
      Wijtgaard met Aafke Sijtses. (19, zie onder)
      Gehuwd (2) met Aaltje Pieters.
      Uit het eerste huwelijk:
      1. Sytske, geboren op 24-05-1797 te Wijtgaard.
      2. Sytse, geboren op 11-09-1798 te Wijtgaard.
      3. Tytje, geboren op 26-05-1801 te Wijtgaard.
      4. Gerben, geboren op 25-08-1802 te Wijtgaard.
      5. Akke, geboren op 17-09-1803 te Wijtgaard.
      6. Antje, geboren op 02-12-1804 te Wijtgaard.
      7. Aafke Jacobs (zie 9).

      19. Aafke Sijtses, geboren circa 1768, overleden op 01-03-1810 te
      Wirdum.

      Mij is niets bekend over haar afkomst, wie haar ouders waren en
      wanneer en waar zij geboren is. Wie weet meer?

      Met vriendelijke groeten,
      Martijn Pijnenburg, Harderwijk
      info@...
      http://www.peijnenborch.nl
    • Will J van Dreven-Lieuwes
      Message 2 of 9 , May 1, 2006
        ---Ik vind net bij mijn papperassen, een doc dat het volgende inhoudt:
        Voor ons Maire der Gemeente van Workum, Canton Hindelopen, Arrondissement
        Sneek, Departement Vriesland, gecompareerd zijnde SJOUWKJE Lieuwes, wed
        Rinse Pieters, wonende te Workum, heeft dezelve verklaard, dat zij aanneemt
        de naam van Velsma voor familie naam.
        dat zij heeft twee zoons en een dochter te weten Pieter oud drie en twintig,
        Lieuwe oud twintig , Aaltje oud achtien jaren en verklaarde de comparant op
        ... gedane aan .. ..ragen niet te kunnen schrijven en is deze door ons
        getekend de tweede january achtienhondert twaalf.
        get. E..Everts

        vr gr Willemine
        Zuid afrika
      • Will J van Dreven-Lieuwes
        Message 3 of 9 , May 1, 2006
          keek net in mijn bestanden, ik heb wel een Lieuwe Sytses (1600 en overl in
          1662 te Dantumadeel) en een Trijntje Syttes (Makkum)

          Lieuwe zijn kinderen die zijn geboren IN DE VALOM... weet iemand wat dat
          is?? een plaats??
          Graag uw mening

          Willemine
          South africa
        • Lukas Cazemier
          Message 4 of 9 , May 1, 2006
            Hallo Willemine,

            Kijk eens op:

            http://devalom.goedbegin.nl/

            Daar vind je veel gegevens over De Valom.

            Succes met je onderzoek,

            Lukas Cazemier,
            www.westerkwartier.info

            Message 5 of 9 , May 1, 2006
              he geweldig Lukas..zal ik doen hoor

              Message 6 of 9 , May 1, 2006
                Will,

                Google liever even op "de Valom",
                je krijgt dan tenminste gegevens over het dorp.

                De link hieronder is puur commercieel, het enige dat ik daar te weten kwam
                is dat het in Dantumadeel ligt.

                http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Valom geeft een verklaring van de naam.
                http://www.itkindesign.nl/broeksterwoude/index2.htm officiele informatie.

                http://www.erfskipterpdoarpen.nl/Database/f_1d.html is een genealogiepagina
                waar ik bekende namen op zag.

                Siebren Klein

                Message 7 of 9 , May 1, 2006
                  dank je
                • Cor
                  Message 8 of 9 , May 1, 2006
                    Willemine.
                    De Valom ligt in Dantumadeel tussen Veenwouden en Damwoude.
                    Damwoude heette vroeger Murmerwoude.
                    Dit is in Noord-Oost Friesland.
                    Veenwouden ligt ca. 13 Km. ten oosten van Leeuwarden, en Damwoude
                    ligt ca. 4 Km. Zuid van Dokkum.
                    De Valom is maar een gehucht of streek.
                    Maar op een kaart van Nederland kun je nu denk ik wel vinden waar het
                    ongeveer ligt.

                    Cor.

                    Message 9 of 9 , May 2, 2006
                      geweldig baie dankie voor allemaal in connectie met In de Valom
                      willemine

                      -