Re: [Friesland-genealogy] Re: Mesdag

  • Cor
    Message 1 of 14 , May 1 12:11 AM
      Margreet.
      Het is er wel, Cor.

      Titel: De familie Mesdag in Bolsward : doopsgezinde elitevorming / Joost Vermoolen

      Auteur: Joost Vermoolen
      In: Fryslân : nieuwsblad voor geschiedenis en cultuur, ISSN 1383-6560
      vol. 3 (1997), afl. 4 (dec), pag. 13-15
      Annotatie: ill
      Persoon als onderwerp: Mesdag
      Mesdach
      Systematische code: 11-158; 11-16

      Aanvraagnummer: Ve 817/1997 bis
      Aanvraaginfo: Uitleenbaar
      Aanvragen of reserveren is niet toegestaan, wendt u tot de balie

      Hallo Willemine en Cor,

      Het was me niet recht duidelijk of het wel op Tresoar ligt.
      Ik vond het op deze site:
      http://www.friesgenootschap.nl/nederlands/frysinh.htm

      Jaargang 3 (1997) nummer 4:
      Joost Vermoolen, 'Doopsgezinde elitevorming. De familie Mesdag in
      Bolsward,' Fryslân 3;4 (1997), 13-15.

      Met nog dit:Fryslân
      Nieuwsblad voor Geschiedenis en Cultuur

      Fryslân is het publiekstijdschrift van het Fries Genootschap en
      verschijnt elk kwartaal. In het tijdschrift staan korte artikelen en
      nieuwsberichten over Friese geschiedenis en cultuur.

      Als je het dan kunt vinden, Cor? Ze zullen wel blz. 13, 14 en 15 bedoelen.

      Margreet

      knip

    • Will J van Dreven-Lieuwes
      Message 2 of 14 , May 1 10:20 AM
        ooops.... dan zou ik heel vriendelijk moeten vragen dat iemand in die
        omgeving eens zou willen kijken? het heeft echt geen haast.. maar zou het
        wel zeer op prijs stellen.
        Willemine

        Message 3 of 14 , May 1 1:29 PM
          Willemine, Cor waar je de hele tijd mee schrijft, komt daar geregeld.

          Tresoar is het grote provincie-archief in Leeuwarden voor oa genealogie.
          Maar omdat het een Fries blad is dacht ik dat misschien bij een
          vereniging lag, die er enkel woensdagsmiddags is, of in een speciale
          bladen-bibliotheek of in een ander archief.
          Cor heeft het nu opgezocht, en het ligt gewoon in Tresoar.

          En als hij niet kon scannen, kon ik het wel weer. Dus het komt al goed.
          Margreet

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Will J van
          Dreven-Lieuwes" <vandreve@...> wrote:

          > ooops.... dan zou ik heel vriendelijk moeten vragen dat iemand in die
          > omgeving eens zou willen kijken? het heeft echt geen haast.. maar
> [...]
        • Will J van Dreven-Lieuwes
          Message 4 of 14 , May 1 1:39 PM
            heel hartelike dankies!
            Willemine

            Message 5 of 14 , May 2 8:45 AM
              Willemine.
              Vanmiddag was het boek uitgeleend.
              Leentermijn is 4 weken en kan ook nog verlengd worden.
              Men kon niet nazien hoe lang het al uitgeleend is.
              Maar over een paar weken vraag ik het nogmaals aan, als er
              ondertussen door een ander geen scan wordt geleverd.
              Geduld is een schone zaak !!!
              Ik blijf het in de gaten houden.

              Groetjes Cor.

              geen idee COr... ik hoorde van van Marc over dit boekje.. ik was nl wel op
              die site van Drukkerij Walburg.. maar geen sukses..
              als het kan ...een fotokopietje/scan kunnen maken, of een digi.. zou je die
              dan kunnen sturen?
              zou geweldig zijn
              Hartelijk dank
              Willemine

            • Will J van Dreven-Lieuwes
              Message 6 of 14 , May 2 12:41 PM
                en nu maaar hopen dat iemand ook mijn vraag gelezen heeft, en een run naar
                de Bib gedaan, maar ja hoor.. ik heb geduld..
                raakt maar niet op!
                hartelijk dank Cor.
                Willemine

                Leentermijn is 4 weken en kan ook nog verlengd worden.
                Men kon niet nazien hoe lang het al uitgeleend is.
                Maar over een paar weken vraag ik het nogmaals aan, als er
                ondertussen door een ander geen scahouden.

                Message 7 of 14 , May 16 10:13 AM
                  Willemine, ik stuur het jou prive als bijlage.
                  Cor.

                  Message 8 of 14 , May 16 12:01 PM
                    Cor... mag gezegd... je bent in een woord geweldig.
                    HEEL HEEL hartelijk bedankt
                    Willemine

[...]

                    Genealogy yn Fryslbn: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

                    Om uw abonnement te bekindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar: