Roel Bouma en Akke Douma

  • fokko_kloostra
    Message 1 of 5 , Apr 29, 2006
      Weet iemand meer van de volgende gezinnen?

      Roel Berends Bouma geb 13-6-1864 te Garijp
      Bij overlijden van zijn ouders was hij vier jaar. Was dus wees, in
      welk gezin is hij toen opgevangen

      Later huwde hij op 22-05-1897 te Leeuwarderadeel met
      Akke Freerks Douma geb 9-4-1877 te Jorwerd.

      Heb 1 kind gevonden: (Waren er nog meer)

      Berend Roels Bouma geb 23-6-1897. Met wie was hij gehuwd en hoeveel
      kinderen had hij.
    • Polyne de Graaf
      Message 2 of 5 , Apr 29, 2006
        Hoi Fokko,

        Op basis van jouw Roel (de ouders hebben ook een Roel in 1862 gehad,
        die dus jong overleden is), kom ik tot een hele andere reconstructie.
        Een samenvattig tref je hieronder aan. Ik hoor graag waar ik de plank
        mis sla...

        Vriendelijke groeten,
        Polyne

        Huwelijksakte Leeuwarderadeel, 1897
        Man: Roel Berends Bouma, oud 32 jaar, geboren te Garijp,
        gemeente Tietjerksteradeel
        Ouders: Berend Sipkes Bouma en Grietje Roels van der Valle
        Vrouw: Akke Douma, oud 26 jaar, geboren te Jorwerd,
        gemeente Baarderadeel
        Ouders: Geert Sjoerds Douma en Feikje Tjerds Kamminga
        Datum: 22 mei 1897, akte nr. 37

        Geboorteakte Tietjerksteradeel, 1864
        Aangiftedatum 14 juni 1864, akte nr. 186
        Roel Berends Bouma, geboren 13 juni 1864
        Zoon van Berend Sipkes Bouma en Grietje Roels van der Valle

        Geboorteakte Tietjerksteradeel, 1829
        Aangiftedatum 20 juli 1829, akte nr. 147
        Berend Bouma, geboren 19 juli 1829
        Zoon van Sipke Pieters Bouma en Janke Hendriks Meyer

        Familienamen 1811
        Bouma, Pytter Bouwes, Garijp

        k. Antje 32, Sipke 30, Hendrik 26, Cornelis 23, Jeltje 21, Baukjen
        19, Bouwe
        17, Liebbe 13

        Mairie Bergum, fol. 78

        Tietjerksteradeel, geboortejaar 1781, doopjaar 1781
        Garijp, Suameer en Eernewoude, Doop Herv. gem. 1772-1811
        DTB: 707
        Dopeling: Sipke
        Geboren op 22 augustus 1781 in Garyp
        Gedoopt op 23 september 1781 in Garyp, Suameer en Eernewoude
        Kind van Pieter Bouwes en Nantje Sipkes

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "fokko_kloostra"
        <fokko_kloostra@...> wrote:

> [...]
        >
        > Heb 1 kind gevonden: (Waren er nog meer)
        >
        > Berend Roels Bouma geb 23-6-1897. Met wie was hij gehuwd en hoeveel

      • siebejan_postema
        Message 3 of 5 , Apr 30, 2006
          dit is de jong overleden zoon

          Roel Berends Bouma is geboren op 17-11-1862 in Tietjerksteradeel,
          zoon van Berend Sipkes Bouma en Grietje Roels van der Valle. Roel
          Berends is overleden op 27-11-1863 in Tietjerksteradeel, 1 jaar oud.
          Gegenereerd met Aldfaer versie 3.2.5 op 30-04-2006 11:12

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Polyne de Graaf"
          <polyne.de.graaf@...> wrote:

> [...]
          > Dopeling: Sipke
          > Geboren op 22 augustus 1781 in Garyp
          > Gedoopt op 23 september 1781 in Garyp, Suameer en Eernewoude

        • fokko_kloostra
          Message 4 of 5 , May 1, 2006
            Gegevens die je geeft kloppen allemaal, komen ook met die van mij
            overeen.
            Roel berends bouma geb 13-6-1864. zijn ouders: Berend sipkes bouma
            is overleden op 12-7-1868 en Grietje roels van de Valle overleden op
            6-3-1868.

            Na overlijden van vader was hij dus 4 jaar. Verder heb ik geen
            levende kinderen meer uit dit gezin.

            Hij is dus bij een ander gezin groot gebracht en daar was ik
            nieuwsgierig naar. Zal eens in het gemeentearchief van
            Tietjerksteradeel (burgelijke stand 1860/1870 kijken of daar een
            verwijzing in staat waar hij heen is gegaan.

            Dank voor je reactie.

            Gezien het feit dat je al eens eerder mijn vragen hebt beantwoordt,
            geeft aan dat je ook veel met genealogie bezig bent in deze regio.

            Naast de familie Bouma ben ik ook bezig met de geschiedenis van De
            Harste.(een buurtschap onder Suameer) Woon daar sinds 8 jaar.
            Mocht je personen tegen komen die op de Harste gewoont of gewerkt
            hebben stel ik het op prijs om geinformeerd te worden.

            Gegevens uit kadaster en floreenboeken zijn al verwerkt. Evenals de
            meeste personen van 1914 tot heden.

            Googlen met de harste gaf ook verschillende personen, die anderen
            in hun genealogie verwerkt hebben.

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "siebejan_postema"
            <s.j.postema@...> wrote:

> [...]
            oud.
            > Gegenereerd met Aldfaer versie 3.2.5 op 30-04-2006 11:12

          • Karel vd Wal
            Message 5 of 5 , May 1, 2006
              Fokko, er is iemand in deze groep die veel van de familie van der Iest heeft
              landbouwers aan de Iestwei op de Harste. Heb hier zelf ook nog wel aardig
              van, maar die gegevens zul je al wel hebben, mail mij anders even buiten de
              groep om. Kom zelf van Burgum en heb dus nogal wat uit die regio.
              Ongetwijfeld ken je de boeken van Nieuwland op Tresoar (900/901/902) waar je
              dus veel in vindt van voor 1811.
              Karel

              <s.j.postema@...> wrote:

> [...]
              oud.
              > Gegenereerd met Aldfaer versie 3.2.5 op 30-04-2006 11:12

              com/group/Friesland-genealogy

              insurance company American family home owner insurance

              YAHOO! GROUPS LINKS

              Visit your group "Friesland-genealogy" on the web.