RE: [Friesland-genealogy] Re: IJsbrand Jans

  • blauwe- parel
    Message 1 of 10 , Apr 28, 2006
      Hallo,

      eh .... hoezo

      (knip) Helaas is Rotterdam niet opgenomen op het internet (tot nu toe).
      (knip)

      Kijk even bij http://top.archiefplein.nl/websitepubliek/
      Wie weet vind je er iets.

      Groetjes, Margaret

    • anke
      Message 2 of 10 , Apr 29, 2006
        Bedankt, Hugo, helaas geen geluk met het vinden van mijn
        overgrootouders en grootouders in Rotterdam. Weet je of er een
        gemeentearchief in Hilversum is? Mijn grootvader's laatste boek
        verscheen met zijn voorwoord in Hilversum 1942. Misschien kan ik in
        die stad meer te weten komen. Alvast bedankt

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Hugo de Vries [gen]"
        <gen@...> wrote:

        > http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/
        > Groet,
        > Hugo
        >
        > Hugo de Vries (inderdaad, familie van....)
        > http://gen.kibrahacha.com
        > Families: de Vries (Schermerhorn, Spaarndam, Amsterdam), Joha
        (Eupen,
        > Friesland, Leiden), van Asperen (Streefkerk, Sliedrecht,
        Alblasserdam),
        > Kaal/Karel (Wehl, Renkum), de Vries (Amsterdam, Paramaribo), Brook
        (Sneek,
        > Paramaribo), Abendanon (St. Eustatius, Paramaribo), Robles de Medina
        > (Spanje, Paramaribo); also Fernandes, Vieira, da Silva, Rosiers
        (56,200+
        > individuals)
        > On August 19, 2006 you might be visitor number 400,000 to
        > http://kibrahacha.com

      • anke
        Message 3 of 10 , Apr 29, 2006
          Hallo Attie

          ik zou graag willen weten waar je die informaties van de stad Lemmer
          gevonden hebt. Waarschijnlijk zijn er een heleboel links die ik niet
          ken en ik ben dus erg blij met deze groep. Ik ben tamelijk nieuw op
          het gebied van genealogie en ken Genlias en Tresoar.
          Heb je nog iets meer kunnen uitvinden over Jan Kornelis de Boer?
          Alvast bedankt. M.v.gr. Anke

          <attie_hoogland@...> wrote:

> [...]
          > 4.11.1834 in Oldetrijne. Weet iemand waar en wanneer ze gestorven
          > zijn? Zonder deze gegevens kom ik helaas niet verder met mijn

        • Hugo de Vries [gen]
          Message 4 of 10 , Apr 29, 2006
            http://geneaknowhow.net/digi/bronnen.html
            http://home.hccnet.nl/p.molema/
            http://kibrahacha.com/links/index.html
            Hugo

            <gen@...> wrote:

> [...]
            (56,200+
            > individuals)
            > On August 19, 2006 you might be visitor number 400,000 to

          • Cor
            Message 5 of 10 , May 2, 2006
              Hallo Anke.

              > Hallo,
              > Een antwoord staat in deze akte, is na te zien bij Tresoar:
> [...]

              Antwoord:

              Ijsbrand * 19-07-1837 te gem. Blankenham Overijssel.

              Zoon van Jan Kornelis en Petertjen IJsbrands Oosten.

              Barbertje *03-11-1834 Oltetrijne gem. Weststell.

              Dr. van Bouwe IJsbrands Oosten en Jantjen Rommerts Dijkstra.

              Gegroet Cor Seinstra.

            • anke
              Message 6 of 10 , May 2, 2006
                Hallo Cor!

                You made my day!!! Thank you!!!
                Ik heb de geboorte van Pietertjen Oosten gevonden = 20.08.1807 in
                Spanga en ook het huwelijk= 7.5.1828 Weststellingwerf in Tresoar.
                Maar niets over Jan Kornelis. Is het mogelijk, dat hij uit Overijssel
                komt? En misschien zijn ze daar ook gestorven? Waar kan ik deze
                informatie krijgen?
                M.v.g. Anke

                :