stamreeks van de voorouders van de door mij gezochte Teunis Reus?

  • skylgerkille
    Message 1 of 11 , Apr 26 9:48 AM
      I Cornelis Teunis Reus, stuurman, geboren te Amsterdam
      (NH) op 4 februari 1809, gedoopt aldaar op 26 maart 1809, overleden
      te Harlingen (Fri) op 3 december 1875, zoon van Teunis Cornelis Reus
      (II) en Trijntje Cornelis Bakker.
      Cornelis is getrouwd op Terschelling op 17 februari 1839 met Alida
      Feddes Buisman, geboren te Harlingen (Fri) op 2 maart 1816,
      overleden aldaar op 29 juli 1863, dochter van Fedde Leenderts
      Buisman en Anna Anthonys Volkhiemer.

      II vader
      Teunis Cornelis Reus, koopvaardij-kapitein, kruidenier en winkelier,
      geboren te West-Terschelling op 14 maart 1771, gedoopt aldaar op 24
      april 1771, overleden aldaar op 15 december 1841, begraven te West-
      Terschelling bij de Brandaris op 21 december 1841, zoon van Cornelis
      Teunis Reus (III) en Neeke Jans Kleijn.
      Teunis is getrouwd te Workum (Fri) op 26 september 1804 voor de kerk
      met Trijntje Cornelis Bakker, geboren op 4 juni 1766, gedoopt te
      West-Terschelling op 8 juni 1766, begraven te West-Terschelling bij
      de Brandaris op 16 december 1845, dochter van Cornelis Gerkes Bakker
      (schipper) en Aaltje Siebes (kruidenierster).

      III grootvader
      Cornelis Teunis Reus, schipper, gedoopt te West-Terschelling op 10
      juni 1731, overleden aldaar op 3 november 1781, zoon van Teunis
      Tjalfs Reus (IV) en Pietje Cornelis Top.
      Cornelis is in ondertrouw gegaan te West-Terschelling op 8 januari
      1764 (1) met Neeke Jans Kleijn, gedoopt te West-Terschelling op 3
      maart 1737, overleden aldaar op 23 augustus 1776, dochter van Jan
      Jans Kleijn en Greijts Foppesd.
      Cornelis is getrouwd te West-Terschelling op 4 mei 1777 (2) met
      Trijntje Pieters, geboren te Ballum (Ameland), overleden te West-
      Terschelling op 2 februari 1796.

      IV overgrootvader
      Teunis Tjalfs Reus, commandeur, gedoopt te West-Terschelling op 3
      oktober 1700, overleden aldaar op 28 september 1781, zoon van Tjalf
      Teunis Reus (V) en Marij Jans.
      Teunis is getrouwd te Sloterdijk (NH) op 24 oktober 1730 met Pietje
      Cornelis Top, overleden te West-Terschelling op 8 april 1755,
      dochter van Cornelis Jans Top.

      V betovergrootvader
      Tjalf Teunis Reus, geboren rond 1675, overleden na 1746, zoon van
      Theunis Tjalfs (VI).
      Tjalf was gehuwd met Marij Jans, overleden tussen 1743 en 1746.

      VI oudvader
      Theunis Tjalfs, geboren rond 1650, overleden na 1710.
      Hij had bij een onbekende vrouw één zoon.

      Dit overzicht is gemaakt op woensdag 26 april 2006 door: Kees Stada,
      Aak 16, 9606 PZ Kropswolde, Nederland. kees.stada@... 0598-
      320706 www.stada.nl/terschelling
    • skylgerkille
      Message 2 of 11 , Apr 26 9:50 AM
        Menno,
        het is maar de vraag... daar zoek ik juis naar?

        Groet van Kees Stada

        -- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Menno Mulder"
        <mennomulder@...> wrote:

        > Kan deze hem zijn ?
        >
        > Detail resultaat:
        > Bron Burgerlijke stand - Geboorte
        > Archieflocatie Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum
        >
        > Algemeen Gemeente: Terschelling
        > Soort akte: Geboorteakte
        > Aktenummer: A 24
        > Aangiftedatum: 23-04-1842
        >
        > Kind Teunis Reus
        > Geslacht: M
        > Geboortedatum: 23-04-1842
        >
        > Vader Cornelis Teunisz Reus
        >
        > Moeder Alida Buisman>
        >
        > Met de vriendelijke groeten van
        > Menno en Grietje Mulder
      • Jos
        Message 3 of 11 , Apr 26 10:09 AM
          Sorry Kees, ik had 'n stukje vergeten.

          Cornelis Teunisz. Reus is geboren op 04-02-1809 in Amsterdam, zoon van
          Teunis Cornelisz: Reus en Trijntje Cornelis Bakker. Hij is gedoopt op
          26-03-1809 in Amsterdam. Cornelis Teunisz. is overleden op 03-12-1875 in
          Harlingen, 66 jaar oud.
          Beroep:
          stuurman (wonende op Terschelling, later Harlingen)

          Cornelis Teunisz. trouwde, 30 jaar oud, op 17-02-1839 in Terschelling met
          Alida Feddes Buisman, ongeveer 22 jaar oud. Alida Feddes is geboren
          omstreeks 1817 in Harlingen, dochter van Fedde Leenderts Buisman en Anna
          Anthonys Volkhiemer (Folkhiemer). Alida Feddes is overleden op 29-07-1863 in
          Harlingen, ongeveer 46 jaar oud.

          Kinderen van Cornelis Teunisz. en Alida Feddes:
          1 Teunis Reus, geboren op 23-04-1842 in Terschelling.
          2 Catharina Alida Reus, geboren op 13-04-1848 in Harlingen.
          3 Cornelis Reus, geboren op 14-07-1850 in Harlingen.
          4 Jan Reus, geboren op 18-02-1853 in Harlingen.
          5 Anne Reus, geboren op 01-05-1855 in Harlingen.

          De geboorteakte van Alida Feddes Buisman heb ik niet bekeken en ik kan deze
          op de TRESOAR-site niet vinden.
          Heb jij de verdere gegevens van deze geboorteakte?

          Groet,
          Jos Buisman

          Message 4 of 11 , Apr 28 2:01 PM
            Jos,

            het gaat me juist om de huwelijksakte, waar staat dat Teunis Reus
            trouwt op 8.8.1872 in Harlingen, Trijntje Rikkers, en daar dus de
            ouders van Teunis bij. Ik weet niet of de Teunis die we op het oog
            hebben wel de Teunis is die met Trijntje trouwde. Snap je. Dus als
            je wilt kijken in de huwelijksakte van 8.8.1872, zou ik dat heel
            fijn vinden.

            Groet van Kees Stada

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Jos" <j.buisman@...>
            wrote:

> [...]
            kan deze
            > op de TRESOAR-site niet vinden.
            > Heb jij de verdere gegevens van deze geboorteakte?

          • Jos
            Message 5 of 11 , Apr 28 3:03 PM
              Kees,

              Ik snap 'm en als nou niet het hele IJsselmeer er tussen lag zou ik die
              huwelijksakte voor je bekijken.
              De eerst volgende keer dat ik het Tresoar kan bezoeken zal pas over enkele
              maanden zijn.

              Ik heb me ondertussen 'n slag in de rondte gezocht, want ergens op die zes
              overvolle HD's van mij staat iets over de door jouw gezochte Teunis en
              Trijntje.
              Helaas (nog) niet gevonden, maar mocht ik het alsnog vinden dan zal ik het
              naar je mailen.

              Heb je mijn vraag over de geboorteakte van Alida Feddes Buisman nog gezien?

              Groet,
              Jos Buisman

              wrote:

> [...]
              kan deze
              > op de TRESOAR-site niet vinden.
              > Heb jij de verdere gegevens van deze geboorteakte?

            • skylgerkille
              Message 6 of 11 , Apr 29 12:38 PM
                Jos,

                een antwoord op je vraag.
                Over de huwelijksakte 8.8.1872 in Harlingen van Teunis Reus en
                Trijntje Rikkers weet ik nog niets... Het gaat om de ouders van
                Teunis die in die akte staan. (een vraag aan iemand die in het
                archief komt)

                Groet van Kees Stada
                www.stada.nl/terschelling

                Cornelis Teunis Reus, stuurman, geboren te Amsterdam (NH) op 4
                februari 1809, gedoopt aldaar op 26 maart 1809, wonende te
                Terschelling, te Harlingen (Fri) en te Amsterdam (NH), overleden te
                Harlingen (Fri) op 3 december 1875, 66 jaar en 302 dagen oud, zoon
                van Teunis Cornelis Reus (koopvaardij-kapitein, kruidenier en
                winkelier) en Trijntje Cornelis Bakker.
                Arondissement Alkmaar. Akte no. 7 - Op de 19e april 1831,
                Terschelling, kapitein Sies Jans Rotgans voerend het kofschip
                genaamd Noord Holland, varend onder Nederlandsa vlag, wonend te
                Terschelling, verklaarde in dienst genomen te hebben.

                Cornelis is getrouwd op Terschelling op 17 februari 1839, op 30-
                jarige leeftijd met
                Alida Feddes Buisman (22 jaar oud), geboren te Harlingen (Fri) op 2
                maart 1816, overleden aldaar op 29 juli 1863, 47 jaar en 149 dagen
                oud, dochter van Fedde Leenderts Buisman en Anna Anthonys Volkhiemer.

                wrote:

> [...]
                zal ik het
                > naar je mailen.
                >
                > Heb je mijn vraag over de geboorteakte van Alida Feddes Buisman

              • Cor
                Message 7 of 11 , Apr 29 11:40 PM
                  Kees, als ik deze week in Tresoar kom zal ik voor jou zien.
                  Het is wel de bedoeling, maar er kan ook zo weer wat anders tussen komen.
                  Een akte nr. is nodig om de microfiche in te kunnen zien.
                  Deze is nr. 60 heb ik opgezocht, maar hoort eigenlijk door de vraagsteller
                  te worden gedaan.
                  Geldt uiteraard niet alleen voor jou, maar voor iedereen.

                  Cor Seinstra.