Hernieuwd verzoek: opzoekvraag in Leeuwarden

  • skylgerkille
    Message 1 of 11 , Apr 26, 2006
      Bedankt voor je gegevens. Een ouderpaar heb ik er in ieder geval
      bij. Maar ik wilde juist hebben:

      > Teunis Reus trouwt op 8.8.1872 in Harlingen, Trijntje Rikkers, wie
      > weet of wil kijken wie de ouders zijn?

      Is dit de zoon van de laatsgenoemde Reus?

      Ik stuur je de stamreeks wel privé voor je.

      Kees Stada

      www.stada.nl/terschelling

      -- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Jos" <j.buisman@...>
      wrote:

> [...]
      12-1841 in
      > Terschelling, ongeveer 70 jaar oud.
      > Beroep:
      > winkelier (wonende op Terschelling)
      >
      > Teunis Cornelisz: trouwde met Trijntje Cornelis Bakker.
      >
      > Kind van Teunis Cornelisz: en Trijntje Cornelis:
      > Cornelis Teunisz. Reus, geboren 04-02-1809 in Amsterdam, gedoopt
      26-03-1809
      > in Amsterdam. overleden 03-12-1875 in Harlingen, 66 jaar oud.
      > Beroep:
      > stuurman (wonende op Terschelling, later Harlingen)
      >
      > Cornelis Teunisz. trouwde, 30 jaar oud, op 17-02-1839 in
      Terschelling met
      > Alida Feddes Buisman, ongeveer 22 jaar oud. Alida Feddes is geboren
      > omstreeks 1817 in Harlingen, dochter van Fedde Leenderts Buisman
      en Anna
      > Anthonys Volkhiemer (Folkhiemer). Alida Feddes is overleden op 29-
      07-1863 in
      > Harlingen, ongeveer 46 jaar oud.
      >
      > Met vriendelijke groet,
      > Jos Buisman

    • skylgerkille
      Message 2 of 11 , Apr 26, 2006
        I Cornelis Teunis Reus, stuurman, geboren te Amsterdam
        (NH) op 4 februari 1809, gedoopt aldaar op 26 maart 1809, overleden
        te Harlingen (Fri) op 3 december 1875, zoon van Teunis Cornelis Reus
        (II) en Trijntje Cornelis Bakker.
        Cornelis is getrouwd op Terschelling op 17 februari 1839 met Alida
        Feddes Buisman, geboren te Harlingen (Fri) op 2 maart 1816,
        overleden aldaar op 29 juli 1863, dochter van Fedde Leenderts
        Buisman en Anna Anthonys Volkhiemer.

        II vader
        Teunis Cornelis Reus, koopvaardij-kapitein, kruidenier en winkelier,
        geboren te West-Terschelling op 14 maart 1771, gedoopt aldaar op 24
        april 1771, overleden aldaar op 15 december 1841, begraven te West-
        Terschelling bij de Brandaris op 21 december 1841, zoon van Cornelis
        Teunis Reus (III) en Neeke Jans Kleijn.
        Teunis is getrouwd te Workum (Fri) op 26 september 1804 voor de kerk
        met Trijntje Cornelis Bakker, geboren op 4 juni 1766, gedoopt te
        West-Terschelling op 8 juni 1766, begraven te West-Terschelling bij
        de Brandaris op 16 december 1845, dochter van Cornelis Gerkes Bakker
        (schipper) en Aaltje Siebes (kruidenierster).

        III grootvader
        Cornelis Teunis Reus, schipper, gedoopt te West-Terschelling op 10
        juni 1731, overleden aldaar op 3 november 1781, zoon van Teunis
        Tjalfs Reus (IV) en Pietje Cornelis Top.
        Cornelis is in ondertrouw gegaan te West-Terschelling op 8 januari
        1764 (1) met Neeke Jans Kleijn, gedoopt te West-Terschelling op 3
        maart 1737, overleden aldaar op 23 augustus 1776, dochter van Jan
        Jans Kleijn en Greijts Foppesd.
        Cornelis is getrouwd te West-Terschelling op 4 mei 1777 (2) met
        Trijntje Pieters, geboren te Ballum (Ameland), overleden te West-
        Terschelling op 2 februari 1796.

        IV overgrootvader
        Teunis Tjalfs Reus, commandeur, gedoopt te West-Terschelling op 3
        oktober 1700, overleden aldaar op 28 september 1781, zoon van Tjalf
        Teunis Reus (V) en Marij Jans.
        Teunis is getrouwd te Sloterdijk (NH) op 24 oktober 1730 met Pietje
        Cornelis Top, overleden te West-Terschelling op 8 april 1755,
        dochter van Cornelis Jans Top.

        V betovergrootvader
        Tjalf Teunis Reus, geboren rond 1675, overleden na 1746, zoon van
        Theunis Tjalfs (VI).
        Tjalf was gehuwd met Marij Jans, overleden tussen 1743 en 1746.

        VI oudvader
        Theunis Tjalfs, geboren rond 1650, overleden na 1710.
        Hij had bij een onbekende vrouw één zoon.

        Dit overzicht is gemaakt op woensdag 26 april 2006 door: Kees Stada,
        Aak 16, 9606 PZ Kropswolde, Nederland. kees.stada@... 0598-
        Message 3 of 11 , Apr 26, 2006
          Menno,
          het is maar de vraag... daar zoek ik juis naar?

          Groet van Kees Stada

          -- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Menno Mulder"
          <mennomulder@...> wrote:

          > Kan deze hem zijn ?
          >
          > Detail resultaat:
          > Bron Burgerlijke stand - Geboorte
          > Archieflocatie Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum
          >
          > Algemeen Gemeente: Terschelling
          > Soort akte: Geboorteakte
          > Aktenummer: A 24
          > Aangiftedatum: 23-04-1842
          >
          > Kind Teunis Reus
          > Geslacht: M
          > Geboortedatum: 23-04-1842
          >
          > Vader Cornelis Teunisz Reus
          >
          > Moeder Alida Buisman>
          >
          > Met de vriendelijke groeten van
          > Menno en Grietje Mulder
        • Jos
          Message 4 of 11 , Apr 26, 2006
            Sorry Kees, ik had 'n stukje vergeten.

            Cornelis Teunisz. Reus is geboren op 04-02-1809 in Amsterdam, zoon van
            Teunis Cornelisz: Reus en Trijntje Cornelis Bakker. Hij is gedoopt op
            26-03-1809 in Amsterdam. Cornelis Teunisz. is overleden op 03-12-1875 in
[...]

            Kinderen van Cornelis Teunisz. en Alida Feddes:
            1 Teunis Reus, geboren op 23-04-1842 in Terschelling.
            2 Catharina Alida Reus, geboren op 13-04-1848 in Harlingen.
            3 Cornelis Reus, geboren op 14-07-1850 in Harlingen.
            4 Jan Reus, geboren op 18-02-1853 in Harlingen.
            5 Anne Reus, geboren op 01-05-1855 in Harlingen.

            De geboorteakte van Alida Feddes Buisman heb ik niet bekeken en ik kan deze
            op de TRESOAR-site niet vinden.
            Heb jij de verdere gegevens van deze geboorteakte?

            Groet,
            Jos Buisman

> [...]

            > weet of wil kijken wie de ouders zijn?

            Is dit de zoon van de laatsgenoemde Reus?

            Ik stuur je de stamreeks wel privé voor je.

            <knip>
          • skylgerkille
            Message 5 of 11 , Apr 28, 2006
              Jos,

              het gaat me juist om de huwelijksakte, waar staat dat Teunis Reus
              trouwt op 8.8.1872 in Harlingen, Trijntje Rikkers, en daar dus de
              ouders van Teunis bij. Ik weet niet of de Teunis die we op het oog
              hebben wel de Teunis is die met Trijntje trouwde. Snap je. Dus als
              je wilt kijken in de huwelijksakte van 8.8.1872, zou ik dat heel
              fijn vinden.

              Groet van Kees Stada

              wrote:

> [...]
              kan deze
              > op de TRESOAR-site niet vinden.
              > Heb jij de verdere gegevens van deze geboorteakte?

            • Jos
              Message 6 of 11 , Apr 28, 2006
                Kees,

                Ik snap 'm en als nou niet het hele IJsselmeer er tussen lag zou ik die
                huwelijksakte voor je bekijken.
                De eerst volgende keer dat ik het Tresoar kan bezoeken zal pas over enkele
                maanden zijn.

                Ik heb me ondertussen 'n slag in de rondte gezocht, want ergens op die zes
                overvolle HD's van mij staat iets over de door jouw gezochte Teunis en
                Trijntje.
                Helaas (nog) niet gevonden, maar mocht ik het alsnog vinden dan zal ik het
                naar je mailen.

                Heb je mijn vraag over de geboorteakte van Alida Feddes Buisman nog gezien?

                Groet,
                Jos Buisman

                wrote:

> [...]
                kan deze
                > op de TRESOAR-site niet vinden.
                > Heb jij de verdere gegevens van deze geboorteakte?

              • skylgerkille
                Message 7 of 11 , Apr 29, 2006
                  Jos,

                  een antwoord op je vraag.
                  Over de huwelijksakte 8.8.1872 in Harlingen van Teunis Reus en
                  Trijntje Rikkers weet ik nog niets... Het gaat om de ouders van
                  Teunis die in die akte staan. (een vraag aan iemand die in het
                  archief komt)

                  Groet van Kees Stada
                  www.stada.nl/terschelling

                  Cornelis Teunis Reus, stuurman, geboren te Amsterdam (NH) op 4
                  februari 1809, gedoopt aldaar op 26 maart 1809, wonende te
                  Terschelling, te Harlingen (Fri) en te Amsterdam (NH), overleden te
                  Harlingen (Fri) op 3 december 1875, 66 jaar en 302 dagen oud, zoon
                  van Teunis Cornelis Reus (koopvaardij-kapitein, kruidenier en
                  winkelier) en Trijntje Cornelis Bakker.
                  Arondissement Alkmaar. Akte no. 7 - Op de 19e april 1831,
                  Terschelling, kapitein Sies Jans Rotgans voerend het kofschip
                  genaamd Noord Holland, varend onder Nederlandsa vlag, wonend te
                  Terschelling, verklaarde in dienst genomen te hebben.

                  Cornelis is getrouwd op Terschelling op 17 februari 1839, op 30-
                  jarige leeftijd met
                  Alida Feddes Buisman (22 jaar oud), geboren te Harlingen (Fri) op 2
                  maart 1816, overleden aldaar op 29 juli 1863, 47 jaar en 149 dagen
                  oud, dochter van Fedde Leenderts Buisman en Anna Anthonys Volkhiemer.

                  wrote:

> [...]
                  zal ik het
                  > naar je mailen.
                  >
                  > Heb je mijn vraag over de geboorteakte van Alida Feddes Buisman

                • Cor
                  Message 8 of 11 , Apr 29, 2006
                    Kees, als ik deze week in Tresoar kom zal ik voor jou zien.
                    Het is wel de bedoeling, maar er kan ook zo weer wat anders tussen komen.
                    Een akte nr. is nodig om de microfiche in te kunnen zien.
                    Deze is nr. 60 heb ik opgezocht, maar hoort eigenlijk door de vraagsteller
                    te worden gedaan.
                    Geldt uiteraard niet alleen voor jou, maar voor iedereen.

                    Cor Seinstra.