Schotse "Engelsman" in Friesland. ==> Kent iemand van u Tineke Slof?

  • groothelm
    Message 1 of 1 , Apr 24, 2006
      In mijn stamboom komt een Ymkje Joshua Nicolson voor *~1710.

      Op internet kwam ik een site tegen, waarin Tineke Slof de komst van
      een Schot naar Friesland beschrijft. Deze Schot heette Jan Nicolson
      en trouwde op 17-7-1642 met Elske Joshua Spiet. Nu noemt mevrouw
      Slof een aantal kinderen, maar daaruit kan ik geen relatie met
      bovengenoemde Ymkje afleiden.

      Gezien de overeenkomst in de namen,lijkt mij duidelijk dat er een
      verwantschap moet zijn en aangezien mevrouw Slof in haar artikel
      tevens meldt dat er nog nakomelingen in leven zijn, zou ik graag met
      haar of iemand anders, die over meer informatie beschikt, in contact
      komen.

      Schotse Engelsman in Friesland
      http://www.scotsheritage.nl/clanjamfrie%2002.htm

      Bij voorbaat dank voor uw medewerking.