v.d. Heide - Veninga (was: Rypkema / Rijpkema te Tytsjerksterdiel)

  • Tjeerd Pieter Inia
    Message 1 of 2 , Apr 24, 2006
      Inmiddels heb ik op de hieronder gestelde vraag al iets meer
      duidelijkheid gekregen. Ik denk nu dat de foto's afkomstig zijn uit de
      nalatenschap van Gepke Jans Veenstra (*1864 Ryptsjerk - 1946
      Aldtsjerk) en haar man Durk Klazes van der Heide (*1844 Oentsjerk -
      1926 Tytsjerksteradiel). De nog niet "thuisgebrachte" foto's zijn
      waarschijnlijk uit de familie van Klaas Jans Veenstra & Trijntje
      Pieters Rypkema.

      Gepke Jans, is de jongste zus van mijn oeroerpake Klaas Jans Veenstra,
      en dochter van Jan Piebes Veenstra en Attje Klazes Hoekstra.

      In aansluiting op mijn eerdere vraag zoek ik nu naar mensen die
      onderzoek hebben gedaan naar het nageslacht van de ouders van Durk
      Klazes van der Heide en wellicht over afbeeldingen van deze eerste
      generaties beschikken. De ouders van Durk Klazes zijn Klaas Durks van
      der Heide en Elbrig Harkes Veninga,

      met vriendelijke groet,

      Tjeerd P. Inia
      tp.inia(at)12move.nl
      http://home.12move.nl/tp.inia
      Genealogie: Inia / Ynia / IJnia / Inja / Inea

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Tjeerd Pieter Inia"