Re: [Friesland-genealogy] voorstellen/vervolgmaitje/Tuinstra/Bijlsma/Riemersma.

  • Fam Vreeken
    Message 1 of 1 , Dec 16, 2000
      Beste medespeurders,

      Hier de volgende gegevens,

      -Jurjen Ypes Tuinstra gehuwd met Antje Janis ?. Van beide nog geen gegevens
      bekend, hebben een zoon, Fedde Jurgen Tuinstra, geb. 24-07-1812 te Harlingen
      overl. 26-03-1871 te Tjerkwerd. Hij was gehuwd met Wybkjen Gerrijts
      Krijtenburg op 26-09-1847 te Bolsward. Wypkjen werd op 18-05-1821 te
      Tjerkwerd geb. en is overl 09-01-1894 te Wonseradeel. Voor Wypkjen was dit
      het tweede huwelijk.

      -Joost Sjoerds Bijlsma gehuwd met Goik Romkes, verder niets bekend, hebben
      een zoon Romke Joostens Bijlsma, gedoopt 28-04-1801 te Koudum. Overl.
      24-07-1855 te Wonseradeel. Hij huwde Pijtje Gerrits Krijtenburg op
      29-11-1834 te Wonseradeel. Pijtje werd op 10-02-1808 te Tjerkwerd geb. en is
      op 28-02-1808 ged. te Tjerkwerd. Overl. 21-02-1837 te Wonseradeel.

      -Jan Klazes Riemersma (kleermaker) gehuwd met Durkje Sytzes, geen verdere
      gegevens bekend, hebben een dochter Lolkje Jans Riemersma, geb. 02-05-1821
      te Berlikum, overl. 17-07-1885 te Harlingen. Zij huwde op13-05-1848 te
      Bolsward met Taeke Gerritz Krijtenburg, geb. 14-09-1817 te Tjerkwerd,
      overl.15-01-1902 te Harlingen. Taeke was timmerman.

      Van al deze personen zoeken we aanvullingen, wie weet heeft iemand nog iets
      aan onze gegevens.
      Groet Isabella.