Re: [Friesland-genealogy] voorstellen/v.d. Wal/Doekles/de Groot.

  • Fam Vreeken
    Message 1 of 2 , Dec 16, 2000
      Beste Roelof,

      Dank voor je reactie, hieronder wat ik heb van de diverse namen, het zijn
      veelal
      namen van aangetrouwden, dus het gaat ons niet altijd om het uitzoeken van
      heel die naam, maar meer om de gezinsgegevens compleet te maken.

      -Jeltje van der Wal, gehuwd op 25-03-1787 te Heerenveen met Hendrik Taconis.
      Kind van hen Berber Taconis. We zoeken de ouders/ broers/ zussen van
      Jeltje.
      Waar ze geboren/ overleden is geen idee, echtgenoots familie kwam uit
      Joure.

      -Pietje Doekles, gedoopt 27-03-1757 te ?, gehuwd te Makkum op 23-10-1778
      met Taeke Gerritsz Krijtenburg. Hij werd geb. 25-03-1754 te Makkum en op
      28- 03-1754 te Makkum gedoopt. Wat we zoeken is de ouders/ broers/zussen van
      deze Pietje Doekles, alsmede aanvulling over haarzelf.

      -Eeuke Lolkes de Groot, gehuwd met Intje Klazes Ruardi, hebben samen een
      zoon Klaas de Groot, geb. 21-04-1821 te Sneek, overl. 02-12-1874 te
      Wonseradeel. Hij was kleermakersknecht en gehuwd met Trijntje Krijtenburg
      (naaister) geb. 07-07-1814 te Tjerkwerd en overl. 27-04-1866 te Wonseradeel.
      We zoeken van de Groot aanvullende gegevens om het plaatje "compleet" te
      maken.

      Dit is wat wij hebben, voor wie er wat aan heeft.
      De overige namen volgen in een ander mailtje.
      Groet, Isabella.

      Message 2 of 2 , Dec 16, 2000
        Isabella,

        Helaas, geen van de door jou genoemden komen in mijn gegevens voor. ook geen
        vaders (vanuit een patroniem) oid.
        Ook je gegevens Tuinstra ed zijn bij mij onbekend.

        Succes in je verdere zoektocht.
        Met vriendelijke groeten,
        Roelof

        Friesland rond 1860 : http://www.varke-visser.myweb.nl/kaarten
        voor mijn genealogie: http://www.gironet.nl/home/rvvisser/genea
        Wonseradeel: de Boer, Roedema
        Idaarderadeel: Zuidema, Deelstra
        Ferwerderadeel: Swart, Buursma, Braak, Papma