voorstellen.

  • Fam Vreeken
    Message 1 of 6 , Dec 14, 2000
      Ik ben Isabella Vreeken en ik ben al enige tijd bezig met het uitzoeken van
      de stamboom van moederskant. Ik ben nogal wat namen uit Friesland tegen
      gekomen
      en dat ligt voor ons nogal uit de buurt (Amstelveen)
      Misschien komen enkele namen bekend voor, we zijn altijd bereid tot
      uitwisselen.

      Tot nog toe zijn we deze namen tegengekomen:
      Taconis/van der Wal, van der Weide, Krijtenburg, Wijnkan, Durks, Doekles,
      Tuinstra, Klinkenberg, Riemersma, de Groot, Bijlsma, Ekkerman, Kuipers,
      Rijpsma, Landman, de Jong, Woudstra,

      Met vriendelijke groet,
      Isabella Vreeken-Bos.
    • a.a. van deelen
      Message 2 of 6 , Dec 14, 2000
        Hallo Isabella Vreeken,
        De naam Vreeken is vrij bekend in Westfriesland het zijn o.a. Advocaten en tuinders. De naam Ekkerman komt voor in Enkhuizen, één dame Joke is daar vrij bekend als conservator van het natuurpark haar broer is een bekende muzikant. De naam De Groot is ook een naam die hier voorkomt, maar gezien het grote aantal personen die overigens met een vermoedelijk andere genenpool zijn gestart met deze achternaam is de kans kleiner dat dit familie is. Terwijl de achternaam Kuipers ook in mijn parentelen afkomstig is uit Friesland en Groningen.
        Ik weet niet of u dit wilt weten, maar handig is het wel.
        Met vriendelijke groet, tekent
        Harry van Deelen
[...]

        eGroups Sponsor

        of: http://go.to/frgen .

      • Roelof Varkevisser
        Message 3 of 6 , Dec 15, 2000
          Isabella,

          Een aantal van jouw namen ken ik ook
          van de drie onderstaande heb ik zelf ook wel wat gegevens:
          van der Wal (Ferwerderadeel)
          Doekes (een patroniem - Rinsumageest, Akkerwoude)
          de Groot (Ferwerderadeel)

          van deze heb ik vrij weinig gegevens:
          Tuinstra (Wonseradeel - Ferwerderadeel)
          Bijlsma (Grouw)
          Riemersma(Grouw - Ferwerderadeel)

          de Jong heeft volgens mij iedereen wel in z'n gegevens zitten, dus daar moet
          je wat meer over vertellen om contact te kunnen maken.

          Roelof

          Message 4 of 6 , Dec 15, 2000
            Beste Isabella,

            Kun je wat meer in detail treden over datgene wat jij zoekt?????
            Diverse namen komen bekend voor.

            Jan Renema
            renemaboom@...

            Message 5 of 6 , Dec 16, 2000
              Beste Jan,

              Zoals je mogelijk al gezien hebt, er zijn inmiddels wat namen toegelicht,
              mocht je van meer namen die ik genoemd heb iets meer willen weten, altijd
              prima.
              Kun je misschien vertellen welke namen dat zijn?
              Groet, Isabella.

              Message 6 of 6 , Dec 18, 2000
                Hallo Harry,

                Dank voor uw reactie, onze Vreekenfam (van mijn man) komen allemaal uit
                Aalsmeer, daar is al een boek over uitgegeven.
                De Ekkerman die wij zoeken komt uit Bovenkarspel/IJlst.
                De Groot uit Sneek/Tjerkwerd/Wonseradeel en de fam Kuijpers uit Tjerkwerd.
                Met vriendelijke Groet,
                Isabella Vreeken-Bos.