Re: [Friesland-genealogy] ''keetlapper''

  • p.nijholt
    Message 1 of 26 , Apr 1, 2006
      Willemine,
      Tussen die beide metalen plaatjes zat geen leer, doch asbest.
      Peter Nijholt
      Message 2 of 26 , Apr 1, 2006
        Hallo Groepsgenoten.

        Ik zit even vast met de ouders van mijn oma t.w.:

        Geboorteakte Sneek, 1888

        Aangiftedatum 9 juli 1888, akte nr. 179

        Trijntje van der Linde, geboren 8 juli 1888

        Dochter van Tjeerd van der Linde en Antje Kamstra

        Ik neem aan (gezien geboortedatum) dat onderstaande persoon haar vaders is:

        Geboorteakte Weststellingwerf, 1862

        Aangiftedatum 27 juni 1862, akte nr. 212

        Tjeerd van der Linde, geboren 25 juni 1862

        Zoon van Gerrit Douwes van der Linde en Joukje Pieters

        Berkenbosch

        Wonende te Wolvega

        Ik kan echter geen huwelijksakte vinden en ook de geboorteakte van de moeder
        is in Tresoar onbekend (voor mij).

        Er worden wel een flink aantal kinderen met dezelfde ouders genoemd.

        Ook vond ik een zoon met als ouders Tjeerd van der Linde / Aaltje Kamstra
        (maar dit kan toeval zijn.

        Elke hulp is welkom.

        Alvast bedankt

        Klaas Osinga

      • Appy de Vries
        Message 3 of 26 , Apr 1, 2006
          Klaas;
          Gerrit Douwes van der Lende[geen i]
          gehuwd 17-01-1851 aktenr 4 [Westst.werf]
          Joukje Pieters Berkenbosch
          kinderen;
          Joukje 13-06-1851
          Idskje 14-07-1856
          TJEERD 25-06-1862.

          Gerrit Douwes van der Lende geb.06-06-1825
          zoon van Douwe Tjeerds van der Lende
          en Renske Douwes de Haan won.Nijeholtwolde.

          Joukje Pieters Berkenbosch geb. 17-11-1832
          dochter van Pieter Jans Berkenbosch en
          Joukjen Gerrits Mulder won. Nijelamer.

          zo kan je weer verder Klaas!
          groetjes Appy.

          Message 4 of 26 , Apr 1, 2006
            Klaas, is this the van der Linde that you are looking for? Tony

            Huwelijksakte Baarderadeel, 1881
            Man: Tjeerd Jans van der Linde, oud 25 jaar, geboren te
            Wolvega
            Ouders: Jan Douwes van der Linde en Klaasje Arends Piest
            Vrouw: Antje Ages Kamstra, oud 23 jaar, geboren te Jorwerd
            Ouders: Age Lieuwes Kamstra en Baukje Lykeles van Dijk
            Datum: 14 mei 1881, akte nr. 21

          • Appy de Vries
            Message 5 of 26 , Apr 1, 2006
              Tony;
              ''PERFECT""
              I be wrong!!!!
              greetings
              Appy.

              Datum: 14 mei 1881, akte nr. 21

            • Anthony Hofstee
              Message 6 of 26 , Apr 1, 2006
                Then this becomes his birth information. Tony

                Geboorteakte Weststellingwerf, 1855
                Aangiftedatum 4 juni 1855, akte nr. 163
                Tjeerd van der Lende, geboren 4 juni 1855
                Zoon van Jan Douwes van der Lende en Klaasje Arends Piest
                Wonende te Wolvega

              • Klaas Osinga
                Message 7 of 26 , Apr 1, 2006
                  Hallo Appy,

                  Ik hou toch mijn twijfels, Op de geboorteakte van Trijntje van der Linde
                  (08-07-1888) staat toch duidelijk, vader Tjeerd van der Linde, moeder Antje
                  Kamstra.
                  De door jou genoemde namen wijken wel heel erg af.
                  In ieder geval bedankt voor de genomen moeite.

                  m.vr.gr.

                  Klaas

[...]

                  Service.

                  _____

                  YAHOO! GROUPS LINKS

                  * Visit your group "Friesland-genealogy
                  <http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy> " on the web.

                  * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
                  <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

                  _____

                • Klaas Osinga
                  Message 8 of 26 , Apr 1, 2006
                    Thanks Tony

                    Greetings
                    Klaas

                    _____

                    Message 9 of 26 , Apr 1, 2006
                      Klaas;
                      maar Tony heeft het toch al gevonden??
                      ik was van de geboorte datum 1862,
                      uitgegaan die jij aangaf!
                      fijn dat het opgelost is toch??
                      Groetnis Appy.

                      Message 10 of 26 , Apr 1, 2006
                        Geboorteakte Baarderadeel, 1825
                        Aangiftedatum 26 april 1825, akte nr. 40
                        Baukjen van Dijk, geboren 25 april 1825
                        Dochter van Lykele Bouwes van Dijk en Antje Jakeles Heeringa

                        Geboorteakte Baarderadeel, 1858
                        Aangiftedatum 15 februari 1858, akte nr. 30
                        Antje Kamstra, geboren 15 februari 1858
                        Dochter van Age Lieuwes Kamstra en Baukje Lykeles van Dijk

                        Geboorteakte Baarderadeel, 1827
                        Aangiftedatum 2 april 1827, akte nr. 27
                        Aage Kamstra, geboren 31 maart 1827
                        Zoon van Lieuwe Folkerts Kamstra en Wypkje Willems de Vries

                        Note the name Kampstra

                        Huwelijksakte Baarderadeel, 1883
                        Man: Lieuwe Ages Kampstra, oud 28 jaar, geboren te
                        Jorwerd
                        Ouders: Age Lieuwes Kampstra en Baukje Lykles van Dijk
                        Vrouw: Sytske Abes de Vries, oud 25 jaar, geboren te Beers
                        Ouders: Abe Lieuwes Alberts de Vries en Elbrig Jans Bergsma
                        Datum: 17 mei 1883, akte nr. 19

                        Huwelijksakte Hennaarderadeel, 1853
                        Man: Aage Lieuwes Kamstra, oud 25 jaar, geboren te
                        Mantgum, gemeente Baarderadeel
                        Ouders: Lieuwe Folkerts Kamstra en Wypkje Willems de Vries
                        Vrouw: Baukjen Lykeles van Dijk, oud 24 jaar, geboren te
                        Bozum, gemeente Baarderadeel
                        Ouders: Lykele Bouwes van Dijk en Antje Jakeles Hovinga
                        Datum: 19 januari 1853, akte nr. 1

                        Note mother of Baukje - Hovinga and Heeringa
                        Tony

                      • Klaas Osinga
                        Message 11 of 26 , Apr 1, 2006
                          klopt, Appy bedankt.

                          gr.

                          Klaas

                          _____

                          Message 12 of 26 , Apr 1, 2006
                            It look like's we have the real Antje Kamstra here.

                            Married on14-05-1881 with Tjeerd Jans van der Linde

                            Huwelijksakte nr.21 Gemeente Baarderadeel, here she is called Antje Ages
                            Kamstra, Born in Jorwerd
                            (according to Genlias)

                            Gr.

                            Klaas

                            Datum: 19 januari 1853, akte nr. 1

                            At 12:27 PM 4/1/2006, you wrote:

                            >Thanks Tony
                            >
                            >Greetings
                            >Klaas
                            >
                            > _____

                            American
                            <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+insurance&w1=Ameri
                            can+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=Ameri
                            can+family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+fami
                            ly+home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=KHsWwGhmNUfcNGl3wGwoH
                            <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+insurance+company&
                            w1=American+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&
                            w3=American+family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Sin
                            gle+family+home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=7072oQdqh-ixy
                            5QNIlgM4A> family home insurance company American
                            <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+owner+insurance&w1
                            =American+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3
                            =American+family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Singl
                            e+family+home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=SLnJnROoeuzjw3R
                            6FgeXWg> family home owner insurance
                            Multi
                            <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Multi+family+home+for+sale&w1=American+
                            family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American+
                            family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+family+h
                            ome+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=nF0fLsYV9Tlf-C83-3_nNA>
                            family home for sale Single
                            <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Single+family+home+for+sale&w1=American
                            +family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American
                            +family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+family+
                            home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=XpRhRrQ7ZY9_bBfGYZXysQ>
                            family home for sale Family
                            <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Family+home+finance&w1=American+family+
                            home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American+family+
                            home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+family+home+for
                            +sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=YcQDIotQRP9DR00deJTjqQ> home
                            finance

                            _____

                          • Will J van Dreven-Lieuwes
                            Message 13 of 26 , Apr 1, 2006
                              inderdaad...het was asbest..en ik kon toch niet op het woord komen.. toen
                              schreef ik maar 'leer' - niet zo gezond zou men vandaag denken..
                              Sorry..en bedankt voor het rechtstellen!