Tresoar, dopen voor 1812

  • Tjerk Tigchelaar
    Message 1 of 9 , Mar 30, 2006
      Groepsgenoeten,

      Vandaag is er weer een uitbreiding van de doopbestanden op internet geplaatst. Het betreft de dopen van de volgende Ned. Herv. gemeentes:

      Stavoren
      IJlst
      Hindeloopen

      Wanneer de volgende uitbreiding komt is nog even in de nevelen van de toekomst verborgen. 4 April mag ik weer even "onder het mes" (niets ernstigs) maar het is even afwachten hoe lang de hersteltijd is.

      Groeten,
      Tjerk Tigchelaar

    • Tjerk Tigchelaar
      Message 2 of 9 , Jul 20, 2006
        Beste lezeressen/lezers

        Vandaag, 20 juli, heeft er weer een grote update plaatsgevonden van de dopendatabase. De voorlopige versie van deze database is hiermee zo goed als compleet.

        Wat er nog moet worden verwerkt en toegevoegd zijn de volgende bestanden:

        Dokkum vroedvrouw geboorten: bestand omzetten

        Oldeboorn D.G. Gemeente: invoeren

        Wartena en Warstiens part. geboorten: invoeren

        Franeker R.K. parochie: invoeren

        Gorredijk, besnijdenissen: bestand omzetten

        Sneek D.G. Waterlandse gemeente: invoeren

        Sneek D.G. Oud Vlaamse gemeente: invoeren

        Daarnaast is een aantal vrijwilligers druk bezig met de controle van de al op internet gepubliceerde bestanden. Dit is een beste klus en een woord van dank voor deze inzet is op deze plaats zeker terecht. Dames en heren, bij deze dus.

        Er is gebleken dat er tijdens de bewerking van de DTB's 25 en 26 (Achtkarspelen Surhuisterveen) iets gruwelijk verkeerd is gegaan. In alle namen is de combinatie "nn" op de een of andere manier verdwenen. Ik denk dat ik ergens onderweg een uiterst sluwe "zoek en vervang" opdracht heb gegeven waardoor dit is gebeurd. Het komt er dus op neer dat "Johannes" is veranderd in "Johaes", "Anne" in "Ae", "Minne" in "Mie" etc. Hiervoor mijn verontschuldigingen en bij de eerstvolgende update zal dit worden gecorrigeerd.

        Met vriendelijke groet,

        Tjerk Tigchelaar,

        Kantoorcoördinator FAF

      • hzijlstra
        Message 3 of 9 , Jul 20, 2006
          Beste Tjerk,

          Wat is de bron 'Dokkum vroedvrouw geboorten'? Welke vroedvrouw(en) en
          periode betreft dit ?
          Staan er dan echte geboortedata in ipv doopdata ?

          Groetnis,
          Hans

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Tjerk Tigchelaar
          <tjerk.tigchelaar@...> wrote:

> [...]
          in "Ae", "Minne" in "Mie" etc. Hiervoor mijn verontschuldigingen en
          bij de eerstvolgende update zal dit worden gecorrigeerd.

        • Annemarth Sterringa
          Message 4 of 9 , Jul 21, 2006
            H U L D E !!!

            Groetjes,
            Annemarth

            <tjerk.tigchelaar@...> wrote:

> [...]
            in "Ae", "Minne" in "Mie" etc. Hiervoor mijn verontschuldigingen en
            bij de eerstvolgende update zal dit worden gecorrigeerd.

          • reyacta
            Message 5 of 9 , Jul 21, 2006
              Tige dank, Tjerk, voor jou en je mede-arbeid(st)ers.

              Het duurde even voor de Leeuwarder rk Koornmarkt inderdaad groen in de
              pdf verscheen, maar de dopen vond ik al wel. Klopt het dat dat zonder
              vermelding van de statie is ingevoerd? Geen kritiek hoor, en ik kom er
              wel uit - maar in verband met nog niet gestandariseerd was het wel
              handig dat men op jaartal* en statie kon zoeken.

              mvg, mvh
              ofwel margreet

              <tjerk.tigchelaar@...> wrote:

              > Beste lezeressen/lezers
              >
              > Vandaag, 20 juli, heeft er weer een grote update plaatsgevonden van
              de dopendatabase. De voorlopige versie van deze database is hiermee zo
              goed als compleet.

              KNIPKNIPKNIP
            • Tjerk Tigchelaar
              Message 6 of 9 , Sep 29, 2006
                Afgelopen week is de dopen database aangevuld met de geboortes van de
                Doopsgezinde Waterlandse en Oud-Vlaamse gemeentes uit Sneek. Tevens is
                de RK parochie Harlingen aangevuld met tot nu toe missende gegevens.

                Hiermee is, op de RK Parochie Franeker na, de dopendatabase compleet. De
                RK parochie Franeker moet opnieuw worden ingevoerd vanwege een
                beschadigd bestand. Deze aanvulling zal dus nog even duren.

                Wat nu nog rest is de controle van de bestanden en het aanvullen van de
                Thesauri. Hier wordt inmiddels al hard aan gewerkt maar we verwachten
                dit dit zeker nog drie jaar in beslag zal nemen. De gecontroleerde
                bestanden zullen regelmatig aan de database worden toegevoegd.

                Met vriendelijke groet,
                Tjerk Tigchelaar
                Kantoorcoördinator FAF
              • awj.veldman@wanadoo.nl
                Message 7 of 9 , Sep 29, 2006
                  Het kan niet vaak genoeg gezegd worden wat een geweldige hulpbron jullie gecreëerd hebben.
                  Hulde.

                  Ton Veldman.

[...]

                • Esther van Rems-Dijkstra
                  Message 8 of 9 , Sep 29, 2006
                    Ik sluit mij volledig aan bij Ton, hier kunnen de andere archieven een heel
                    heel groot voorbeeld aan nemen!!!

                    Esther

                    Op 29-9-06 heeft awj.veldman@... <awj.veldman@...> het
                    volgende geschreven:

                    > Het kan niet vaak genoeg gezegd worden wat een geweldige hulpbron jullie
                    > gecreëerd hebben.
                    > Hulde.
                    >
                    > Ton Veldman.

                    Esther at Gmail!