pake syn klok

  • ken veldhuis
    Message 1 of 2 , Mar 2, 2006
      Beste lijstgenoten,

      Zo een klok heb ik ook (weliswaar van Beppe). Toen schoot het mij door dat Beppe een streepje op het behang had. Ik had hem niet scheef genoeg hangen.
      Dit lied bestaat ook in het Engels, waarschijnlijk vertaald uit het Fries? Of anders om?? Het was zeer populair onder de Canadezen toen wij hier kwamen(1951) en werd geregeld gezongen op "sing-song" avonden met "Irene goodnight" enz. maar je hoort het al jaren niet meer. Polyne's vraag brengt mooie herinnringen op.

      vr groet,
      Keimpe

    • Peter Nanne Streekstra
      Message 2 of 2 , Mar 2, 2006
        Medesneupers,
        Ofschoon ik enkele maanden geleden op de vingers getikt ben door een zeer
        ambachtelijk en consencieus bezig zijnde genealoog: Mr.Heinz Walsweer
        o.i.d., wens ik hierbij ter ondersteuning van de harde zwoegers om ûtens te
        herhalen:
        Kijk op Kaza o.i.d. en zoek naar Ritske Numan(= de beste Friese bas-bariton
        ten westen van de chinese muur) en de titel van dit liedje, of alleen maar
        op Ritske Numan.en misschien kom je liedjes tegen die speciaal voor onze
        medesneupers in de verre veel plezier kunnen geven.
        Genealogie gaat verder dan.......
        Freonlike groetnis,

        Peter Nanne Streekstra.
        P.S.Pake's klok is volgens mij echt engels maar sowhat?
        De rechterhelft wonend van de bevolkinging Engeland hebben de zelfde genen
        als de Friezen.
        So?

        Download de gratis www.SPAMfighter.com vandaag nog!