Een liedje over Pake

  • Polyne de Graaf
    Message 1 of 5 , Feb 28, 2006
      Hoi lijstgenoten,

      Van een geboren en getogen Friese vriendin van mij kreeg ik vandaag
      een meer culturele dan genealogische vraag. Mijn vriendin heeft een
      hele bijzonder moment meegemaakt toen haar pake overleed, sindsdien is
      ze op zoek naar de tekst van een versje of liedje dat gaat over Us
      Pake, met de strekking dat toen Pake overleed de klok stil bleef staan.

      Ik weet dat dit een genealogieclub is, maar dit is ook een Friese
      club. Ik hoop dat jullie toch willen reageren op deze cultuurvraag...

      Polyne
    • Onno Elgersma
      Message 2 of 5 , Feb 28, 2006
        Polyne,

        Als je googlet met "Pake syn klok" dan vind je vast ergens de tekst die je
        zoekt.

        Groeten,

        Onno Elgersma

[...]

      • Cees en Tiny Volker
        Message 3 of 5 , Feb 28, 2006
          Hallo Polyne,

          Het liedje heet Grootvadersklok. Mijn vader zong het zo vaak. Hij kende er
          zoveel.
          Ik zal de tekst toesturen.

          Groetjes Tiny.
        • Miedema
          Message 4 of 5 , Feb 28, 2006
            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Polyne de Graaf"
            <polyne.de.graaf@...> wrote:

            > Hoi lijstgenoten,
            >
            > Van een geboren en getogen Friese vriendin van mij kreeg ik vandaag

            Het lied heet:
            Us Pake syn klok.
            Het is een heel bekend Fries lied. Mocht je het niet toegezonden
            krijgen, wat me heel onwaarschijnlijk lijkt, waarschuw dan even. Er is
            ook een Nederlandse tekst van.

            Groeten, Jaap
          • Polyne de Graaf
            Message 5 of 5 , Mar 1, 2006
              Beste mensen,

              Ik heb de tekst ontvangen, hartelijk dank voor jullie reacties.

              Polyne

              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Miedema" <j.miedema1@...>