leffring

  • A A v d Velde
    Message 1 of 6 , Feb 21, 2006
      deze staat wel bij Tresoar

      bertus

      Opsterland, doopjaar 1682
      Beets, Beetsterzwaag en Olterterp, Doop Herv. gem. 1680-1811
      DTB: 555
      Dopeling: Hendrickien
      Gedoopt op 19 maart 1682 in Beets, Beetsterzwaag en
      Olterterp
      Dochter van Leffert Hendriks, schooldienaar in
      Beetsterzwaag en niet genoemde moeder

      Dopeling: HENDRIKJE
      Vader : LEFFERT HENDRIKS

      Wijzigingsdatum: 19-12-2005

      ---
      avast! Antivirus: Uitgaande bericht is onbesmet.
      Virus Gegevensbestand (VPS): 0608-0, 20-02-2006
      Getest op: 22-2-2006 0:19:17
      avast! - auteursrecht (c) 1988-2005 ALWIL Software.

    • Henk Prins
      Message 2 of 6 , Feb 25, 2006
        Bedankt Bertus,

        Ik had wel sporen gezien naar Beetsterzwaag e.o. maar ik kon niet echt een
        verband leggen.

        Misschien is dit wel de ontbrekende link.

        Volgens een andere bron had Hendrikje een broer die Winolt heette (ben ik
        eigenlijk vergeten te melden).

        We zoeken weer verder.

        Mvg,

        Henk

        Message 3 of 6 , Feb 25, 2006
          Henk;
          is dit nog iets?

          Elizabeth Aijses Hemminga [mijn fam.]ged.01-09-1687
          te Burum overl.na 1746 te Beetsterzwaag
          geh.ca 1712 met
          Hendrik Lefferts Leffering ged.21-06-1685
          B.zwaag overl.tussen Aug. en Oct.1746 B.zwaag
          z.v.Leffert Hendriks en nn.
          Schooldienaar.

          denk dat dit een zoon van Hendrik en Elizabeth is;
          Wynoud Hendriks Leffring en Swaantje Gerrits
          kinderen;
          Elizabeth ged.10-02-1740 Leeuwarden
          Hendrik ged.03-11-1741 L.warden.
          Elizabeth ged.04-03-1744 L.warden
          Hendrik ged.17-04-1746 L.warden.

          groetjes Appy.

          Message 4 of 6 , Feb 25, 2006
            Henk;
            misschien dit nog iets;
            Hendrik Lefferts Leffering [boer executeur
            van Opsterland [1685] is een zoon van;
            Leffert Hendricks Lefferingh [schooldienaar ]
            en Magdalena Wynouts. [alles Beetsterzwaag]
            Appy.

            Message 5 of 6 , Mar 2, 2006
              Hoi Appy,

              Dat is een goede vondst. Waar haal je dat vandaan ??

              Ik denk dat nu alles veel duidelijker wordt. De naam Magdalena (of Leentje)
              ben ik al enkele malen tegengekomen (bij Leffring of Leffering en bij
              Sweigholt) en nu kan ik Winolt of Wijnolt ook plaatsen, alhoewel ik nog geen
              doop van hem heb gevonden.

              Het zou er dan zo uit moeten zien :

              1. Leffert Hendriks Leffering, schooldienaar, trouwt met
              Magdalena Wijnouts.

              Uit dit huwelijk :

              1) Hendrickien, gedoopt 1682 te Beetsterzwaag, overleden na 1739 te
              Leeuwarden ??, trouwt met ene Sweigholt.
              Kind uit dit huwelijk : Leffert Hendrik, geboren circa 1714 te Joure
              ??, overleden na 1789 te Amsterdam ??
              2) Hendrik, gedoopt 1685 te Beetsterzwaag, boer executeur van Opsterland,
              overleden in 1746 te Beetsterzwaag, trouwt circa 1712 met Elizabeth Aijses
              Hemminga
              Kind uit dit huwelijk : Wijnoud Hendriks, trouwt met Swaantje Gerrits.
              3) Winolt of Wijnolt.
              Kinderen uit dit huwelijk : Magdalena, trouwt in 1729 te Joure met
              Bernardus Munniks uit Den Haag, en Nantje (??), trouwt met Gerben Obbes.

              Blijft nog een hele puzzel.

              In ieder geval hartelijk dank.

              Mvg,

              Henk
              Message 6 of 6 , Mar 3, 2006
                Henk;
                mijn bron was; Michel Dalstra 11-11-1999
                [Lyske Hayes Hemminga]
                Gisteren even in ''Kramer'' gesch.van Heerenveen gesnuffeld en ook daar een
                Wynoudt Lefferingh gevonden geh.?
                Rinske Pytters in de Joure.
                kinderen; Martjen 01-11/04-11-1703
                Magdalena 29-03-1705
                2e Magdalena 06-11-1709 [allen te Joure]

                Wijnoudt L.leeft op 08-1704.is procureur
                in Jan.1708, is procureur en dorpsrechter
                van Westermeer [bij de Joure]
                op 20-06-1714, fiscaalop 07-09-1716 en komt
                op 31-10-1719 met zijn vrouw Rinke P.
                te Joure voor,ook nog op 29-04-1726,en
                later. In 1722 en 1723 is hij pachter.
                Hij is nog lang fiscaal.
                Op 18-01-1726 vinden wij hem als substituut
                van Fledderus en is verm.overl. voor of in
                Sept.1729. Zijn wed.is op 15-09-1738
                Rinske Pieters te Joure,die in 1740 voorkomt als de wed.van den notaris /fiscaal Wynoudt
                Lefferingh in 1746 komt zij voor als Reinske Piers te Joure.

                Op ""Google'' vond ik bij intoetsen Sweigholt,
                ''de Schepenbank Schijndel''
                de namen ; Suzanna Lindhorst huisvrouw
                van Li[e]ffert Hendriks Sweigholt als erfgenamen van grootmoeder ......in 1779
                een heel verhaal Henk [veel plezier!]
                vragen?
                groetjes Appy.