Vraag over Metie Wilman

  • hetekeesenco
    Message 1 of 1 , Feb 15, 2006
      Geachte lezers,

      Ik ben bezig om een stamboom te maken van de familie Wilman die
      voornamelijk in het oosten van Friesland en in Groningen woonden.
      Over deze familie heb ik een vraag

      Onderstaande gegevens heb ik bij Tresoar gevonden.
      En hiermee stopt tevens ook mijn kennis over Metie Wilman.
      Wie kan mij vertellen wie de ouders van Metie zijn en heeft zij nog
      kinderen gekregen ????

      Met vriendelijke groet,

      Edward van Dijk.

      Leeuwarden, doopjaar 1670
      Leeuwarden, Doop Herv. gem. 1668-1678
      DTB: 932
      Dopeling: Metie
      Gedoopt op 15 mei 1670 in Leeuwarden
      Dochter van Johan Wilman en niet genoemde moeder

      Ik dacht haar te kunnen koppelen aan

      Johannes Wilman ‰
      geboren circa 1630.
      Gehuwd voor de kerk circa 1655 met
      N.N. Geboren circa 1630.

      Johannes Wilman en N.N. hebben 10 kinderen deze zijn geboren tussen
      1654-1672. Hij was vanaf 1653 pastoor tot Niekerck en Vliedorp. Dit
      alles is te vinden het doopboek Vliedorp/Niekerk.
      Deze kinderen zijn echter allemaal in Niekerk gedoopt of geboren.
      Dus lijkt het mij onwaarschijnlijk om Metie Wilman ook als dochter
      van Johannes Wilman toe te kennen.