Re: Jacoba Colier, overleden Leeuwarden 12 september 1814

  • hanhugosmit
    Message 1 of 14 , Feb 2, 2006
      Appy,

      probeer ook eens de variant "Calier"

      Ik vond daarmee deze:

      Leeuwarden, geboortejaar 1786, doopjaar 1786
      Leeuwarden, Doop R.K. par. Nieuwestad 1692-1812
      DTB: 1017
      Dopeling: Berendina
      Geboren op 15 oktober 1786
      Gedoopt op 16 oktober 1786 in Leeuwarden
      Dochter van Jacobus Calier en Harmina Hendriks

      Hugo

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Appy de Vries
      <appydevries@...> wrote:

      > Margriet;
      > Cornelis Blokpoel L.warden [soldaat]
      > ondertr.10-05-1793 / getrouwd 26-06-1793
      > [Gal.kerk]
      > Jacoba Colier L.warden
      > kinderen;
      > Zara 09-11-/-13-11-1793 L.warden [Jac.kerk]
      > Cornelis 13-11-/-19-11-1797 L.warden
      > Maria 03-01-/-08-01-1800 L.warden
      > doop van Jacoba niet gevonden,
      > ben benieuwd wie haar ouders zijn ,
      > ik heb Berendina Colier ,misschien een zus van
      > Jacoba.
      > Groetjes Appy.

      sinds 8 juli 1999 geposte berichten staat op

      naar:

      home insurance company American family home owner insurance
      > Multi family home for sale Single family home for sale
      Family home finance

      of Service.

    • Appy de Vries
      Message 2 of 14 , Feb 2, 2006
        Hugo;
        dit is super ,dus een katholieke fam.
        ben hier heel blij mee!
        groetjes Appy.

        <appydevries@...> wrote:

> [...]
        > doop van Jacoba niet gevonden,
        > ben benieuwd wie haar ouders zijn ,
        > ik heb Berendina Colier ,misschien een zus van

      • Dieter Kroon de
        Message 3 of 14 , Feb 2, 2006
          Margriet
          Kom morgen (Vrijdag) in Leeuwarden en zal voor je kijken
          vond dit ook nog
          Leeuwarden, doopjaar 1770
          Leeuwarden, Doop R.K. par. Nieuwestad 1692-1812
          DTB: 1017
          Dopeling: Jacoba
          Gedoopt op 23 juni 1770 in Leeuwarden
          Dochter van Adrianus Calier en Joanna Visscher

          Opm.: Jacobus Calier/Joanna Seck

          Dopeling: JAKOBJE
          Moeder : JOHANNA
          is nr 330 doop Leeuwarden
          Dieter

        • Margriet de Haan
          Message 4 of 14 , Feb 2, 2006
            Beste Dieter,

            Hartstikke bedankt alvast, voor het archiefonderzoek!

            Het gaat me dus om bevestiging c.q. completering van de gegevens van het
            gezin BLOKPOEL x COLIER, waarvan ik onder enig voorbehoud en met vraagtekens
            dit weet.

            Cornelis BLOKPOEL, soldaat (1793), Ned. Hervormd gedoopt op 04-10-1769 te
            's-Gravenhage, zoon van Cornelis BLOKPOEL en Sara OSMAN.

            Vermoedelijk huwde Cornelis BLOKPOEL ca. 1790 te 's-Gravenhage met Helena
            KOFFRAAN, geboren circa 1770, met wie hij zoon Cornelis (ged. 18-12-1791)
            kreeg, die zeer jong overleed.

            Wanneer Cornelis BLOKPOEL trouwt in Leeuwarden (otr./tr. 10-05/26-06-1793
            Ned. Hervormd) met Jacoba COLIER, zal hopelijk bij die inschrijving staan
            dat de bruidegom weduwnaar is van Helena KOFFRAAN of HOFFRAAN.

            Zoals reeds eerder vandaag werd voorgesteld, werd Jacoba COLIER
            waarschijnlijk of zeker gedoopt (RK) 23-06-1770 Leeuwarden (getuige(n):
            Jacobus Calier, Joanna Seck), overleden 12-09-1814 Leeuwarden op 44-jarige
            leeftijd, dochter van Adrianus COLIER en Joanna VISSCHER (alias SECK).

            In "Stadsbegraafboeken Leeuwarden 1687-1692, 1723-1805" pagina 103 wordt
            vermeld een begraven op 27-08-1800 op Oldehoofster van een kind van soldaat
            Blokpoel.

            In het gezin van Hendrik BLOKPOEL x Jacoba COLIER zijn naar mijn weten deze
            kinderen geboren:
            1. Zara, dienstmeid (1824), geboren 09-11-1793 Leeuwarden, gedoopt
            (Hervormd) 13-11-1793 Leeuwarden, overleden 05-07-1849 Groningen, gehuwd op
            03-10-1824 te Groningen met Jacob MUR, geboren 06-12-1799 Groningen, zoon
            van Jacob MUR en Reina WOLF.
            2. Johanna, geboren 09-01-1796, gedoopt (Hervormd) 12-01-1796 Harlingen.
            3. Cornelis, geboren 13-11-1797, gedoopt (Hervormd) 19-11-1797 Leeuwarden.
            4. Maria, geboren 03-01-1800, gedoopt (Hervormd) 08-01-1800 Leeuwarden.

            Hoe luidt de tekst van de (onder)trouw van Hendrik BLOKPOEL x Jacoba COLIER
            in 1793?

            Waar en wanneer is Hendrik BLOKPOEL overleden?

            Is de Jacoba COLIER die in 1814 te Leeuwarden overlijdt inderdaad weduwe van
            Hendrik BLOKPOEL?

            Komen Johanna BLOKPOEL (1796), Cornelis BLOKPOEL (1797) en Maria BLOKPOEL
            (1800) nog voor in bronnen uit Leeuwarden vroeg in de 19e eeuw? De
            familienaam wordt wel verbouwd tot (van) BLOPPOEL of BLOKSPOEL.

            Vriendelijke groet,
            Margriet de Haan

            ________________________________

            Message 5 of 14 , Feb 2, 2006
              Hallo Ray,

              Ik heb heel veel gegevens over Klaas Jans Sikkema,

              Als je mij even je e-mail adres geeft dan kan ik dit zo naar je toe mailen.

              Metr vr. groeten

              Hessel de Vries..

              Message 6 of 14 , Feb 6, 2006
                Margriet
                Jacoba Collier 12-09-1814 te Leeuwarden breidster weduwe van Cornelis
                Blokpoel
                overleden om 9.00 uur in huis nr 133 letter c geb en overl te Leeuwarden
                Dan de ondertrouw
                Cornelis blokpoel soldaat onder Regiment van ded Colonel de Petit beiden
                hier zits.
                trouw akte Herv kerk.
                eerst hetzelfde als boven en dan zijn hun howelijksgeboden de eerste maal
                gebroclameert den
                twaalfde mei1793 de tweede maal den negentiende mei de derdemaal den zes en
                twintigste mei dito en zijn dien zelven nademiddag in den Galieerkerk in hun
                huwelijk bevestigt door
                ds H Kuipers dit zijn de letterlijke teksten
                Er stond nergens iets van een eerder huwelijk en ik kon er ook niets
                overvinden,
                verder kon ik niets vinden over hun nog over de kinderen wat je al niet
                weet.
                Het is niet veel maar sucses ermee
                Dieter

                <knip>

              • Margriet de Haan
                Message 7 of 14 , Feb 7, 2006
                  Beste Dieter,

                  Hartelijk dank voor je zoekactie!
                  Het resultaat is zeker weer een stap voorwaarts!

                  Vriendelijke groet,
                  Margriet de Haan

                  _____