Re: [Friesland-genealogy] Jacoba Colier, overleden Leeuwarden 12 september 1814

  • Appy de Vries
    Message 1 of 14 , Feb 2 2:24 AM
      Margriet;
      Cornelis Blokpoel L.warden [soldaat]
      ondertr.10-05-1793 / getrouwd 26-06-1793
      [Gal.kerk]
      Jacoba Colier L.warden
      kinderen;
      Zara 09-11-/-13-11-1793 L.warden [Jac.kerk]
      Cornelis 13-11-/-19-11-1797 L.warden
      Maria 03-01-/-08-01-1800 L.warden
      doop van Jacoba niet gevonden,
      ben benieuwd wie haar ouders zijn ,
      ik heb Berendina Colier ,misschien een zus van
      Jacoba.
      Groetjes Appy.

      Message 2 of 14 , Feb 2 3:02 AM
        Appy,

        probeer ook eens de variant "Calier"

        Ik vond daarmee deze:

        Leeuwarden, geboortejaar 1786, doopjaar 1786
        Leeuwarden, Doop R.K. par. Nieuwestad 1692-1812
        DTB: 1017
        Dopeling: Berendina
        Geboren op 15 oktober 1786
        Gedoopt op 16 oktober 1786 in Leeuwarden
        Dochter van Jacobus Calier en Harmina Hendriks

        Hugo

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Appy de Vries
        <appydevries@...> wrote:

> [...]
        > doop van Jacoba niet gevonden,
        > ben benieuwd wie haar ouders zijn ,
        > ik heb Berendina Colier ,misschien een zus van

        sinds 8 juli 1999 geposte berichten staat op

        naar:

        home insurance company American family home owner insurance
        > Multi family home for sale Single family home for sale
        Family home finance

        of Service.

      • Appy de Vries
        Message 3 of 14 , Feb 2 4:32 AM
          Hugo;
          dit is super ,dus een katholieke fam.
          ben hier heel blij mee!
          groetjes Appy.

          <appydevries@...> wrote:

> [...]
          > doop van Jacoba niet gevonden,
          > ben benieuwd wie haar ouders zijn ,
          > ik heb Berendina Colier ,misschien een zus van

        • Dieter Kroon de
          Message 4 of 14 , Feb 2 6:27 AM
            Margriet
            Kom morgen (Vrijdag) in Leeuwarden en zal voor je kijken
            vond dit ook nog
            Leeuwarden, doopjaar 1770
            Leeuwarden, Doop R.K. par. Nieuwestad 1692-1812
            DTB: 1017
            Dopeling: Jacoba
            Gedoopt op 23 juni 1770 in Leeuwarden
            Dochter van Adrianus Calier en Joanna Visscher

            Opm.: Jacobus Calier/Joanna Seck

            Dopeling: JAKOBJE
            Moeder : JOHANNA
            is nr 330 doop Leeuwarden
            Dieter

          • Margriet de Haan
            Message 5 of 14 , Feb 2 9:54 AM
              Beste Dieter,

              Hartstikke bedankt alvast, voor het archiefonderzoek!

              Het gaat me dus om bevestiging c.q. completering van de gegevens van het
              gezin BLOKPOEL x COLIER, waarvan ik onder enig voorbehoud en met vraagtekens
              dit weet.

              Cornelis BLOKPOEL, soldaat (1793), Ned. Hervormd gedoopt op 04-10-1769 te
              's-Gravenhage, zoon van Cornelis BLOKPOEL en Sara OSMAN.

              Vermoedelijk huwde Cornelis BLOKPOEL ca. 1790 te 's-Gravenhage met Helena
              KOFFRAAN, geboren circa 1770, met wie hij zoon Cornelis (ged. 18-12-1791)
              kreeg, die zeer jong overleed.

              Wanneer Cornelis BLOKPOEL trouwt in Leeuwarden (otr./tr. 10-05/26-06-1793
              Ned. Hervormd) met Jacoba COLIER, zal hopelijk bij die inschrijving staan
              dat de bruidegom weduwnaar is van Helena KOFFRAAN of HOFFRAAN.

              Zoals reeds eerder vandaag werd voorgesteld, werd Jacoba COLIER
              waarschijnlijk of zeker gedoopt (RK) 23-06-1770 Leeuwarden (getuige(n):
              Jacobus Calier, Joanna Seck), overleden 12-09-1814 Leeuwarden op 44-jarige
              leeftijd, dochter van Adrianus COLIER en Joanna VISSCHER (alias SECK).

              In "Stadsbegraafboeken Leeuwarden 1687-1692, 1723-1805" pagina 103 wordt
              vermeld een begraven op 27-08-1800 op Oldehoofster van een kind van soldaat
              Blokpoel.

              In het gezin van Hendrik BLOKPOEL x Jacoba COLIER zijn naar mijn weten deze
              kinderen geboren:
              1. Zara, dienstmeid (1824), geboren 09-11-1793 Leeuwarden, gedoopt
              (Hervormd) 13-11-1793 Leeuwarden, overleden 05-07-1849 Groningen, gehuwd op
              03-10-1824 te Groningen met Jacob MUR, geboren 06-12-1799 Groningen, zoon
              van Jacob MUR en Reina WOLF.
              2. Johanna, geboren 09-01-1796, gedoopt (Hervormd) 12-01-1796 Harlingen.
              3. Cornelis, geboren 13-11-1797, gedoopt (Hervormd) 19-11-1797 Leeuwarden.
              4. Maria, geboren 03-01-1800, gedoopt (Hervormd) 08-01-1800 Leeuwarden.

              Hoe luidt de tekst van de (onder)trouw van Hendrik BLOKPOEL x Jacoba COLIER
              in 1793?

              Waar en wanneer is Hendrik BLOKPOEL overleden?

              Is de Jacoba COLIER die in 1814 te Leeuwarden overlijdt inderdaad weduwe van
              Hendrik BLOKPOEL?

              Komen Johanna BLOKPOEL (1796), Cornelis BLOKPOEL (1797) en Maria BLOKPOEL
              (1800) nog voor in bronnen uit Leeuwarden vroeg in de 19e eeuw? De
              familienaam wordt wel verbouwd tot (van) BLOPPOEL of BLOKSPOEL.

              Vriendelijke groet,
              Margriet de Haan

              ________________________________

              Message 6 of 14 , Feb 2 9:54 AM
                Hallo Ray,

                Ik heb heel veel gegevens over Klaas Jans Sikkema,

                Als je mij even je e-mail adres geeft dan kan ik dit zo naar je toe mailen.

                Metr vr. groeten

                Hessel de Vries..

                Message 7 of 14 , Feb 6 10:48 AM
                  Margriet
                  Jacoba Collier 12-09-1814 te Leeuwarden breidster weduwe van Cornelis
                  Blokpoel
                  overleden om 9.00 uur in huis nr 133 letter c geb en overl te Leeuwarden
                  Dan de ondertrouw
                  Cornelis blokpoel soldaat onder Regiment van ded Colonel de Petit beiden
                  hier zits.
                  trouw akte Herv kerk.
                  eerst hetzelfde als boven en dan zijn hun howelijksgeboden de eerste maal
                  gebroclameert den
                  twaalfde mei1793 de tweede maal den negentiende mei de derdemaal den zes en
                  twintigste mei dito en zijn dien zelven nademiddag in den Galieerkerk in hun
                  huwelijk bevestigt door
                  ds H Kuipers dit zijn de letterlijke teksten
                  Er stond nergens iets van een eerder huwelijk en ik kon er ook niets
                  overvinden,
                  verder kon ik niets vinden over hun nog over de kinderen wat je al niet
                  weet.
                  Het is niet veel maar sucses ermee
                  Dieter

                  <knip>

                • Margriet de Haan
                  Message 8 of 14 , Feb 7 12:07 AM
                    Beste Dieter,

                    Hartelijk dank voor je zoekactie!
                    Het resultaat is zeker weer een stap voorwaarts!

                    Vriendelijke groet,
                    Margriet de Haan

                    _____