anna maria krekelaar, wie wil wat opzoeken voor mij?

  • Esther van Rems-Dijkstra
    Message 1 of 6 , Feb 2, 2006
      Hallo,

      Wie komt binnenkort nog in het archief en kan een kopie maken van de volgende huwelijksakte, het moet aktenummer 84 zijn, de trouwakte van krekelaar en nauta. Ik wil graag haar ouders weten (dan kan ik verder zoeken naar geboorte- en sterftedata).
      Persoonskaart van Anna Maria Krekelaar
      Anna Maria Krekelaar. Anna Maria trouwde op 20 mei 1876 in Leeuwarden met Hetto Nauta, 24 jaar oud. Hetto is geboren op 27 december 1851 in Sneek, zoon van Eeuwe Schreuder Nauta en Geertje de Roos. Van de geboorte is aangifte gedaan op 29 december 1851. Hetto is overleden op 29 januari 1934 in Leeuwarden, 82 jaar oud.

      Kinderen van Anna Maria en Hetto:
      1 Eeuwe Nauta, geboren op 5 april 1877 in Leeuwarden.
      2 Lodewijk Nauta, geboren op 5 oktober 1879 in Leeuwarden. Lodewijk is overleden op 13 april 1931 in Leeuwarden, 51 jaar oud. Lodewijk begon een relatie met Onbekend.
      3 Sybren Nauta, geboren op 29 september 1883 in Leeuwarden.
      4 Berendina Nauta, geboren op 28 december 1887 in Leeuwarden. Berendina is overleden op 11 oktober 1938 in Leeuwarden, 50 jaar oud. Berendina trouwde, 22 jaar oud, op 24 augustus 1910 in Leeuwarden met Johannes Martinus Dijkstra, 24 jaar oud. Johannes Martinus is geboren op 18 augustus 1886 in Leeuwarden, zoon van Haring Dijkstra en Helena Johanna Struis. Johannes Martinus is overleden op 22 september 1966 in Leeuwarden, 80 jaar oud.

      Gegenereerd met Aldfaer versie 3.3.2 op 02-02-2006 11:20
      Groeten,

      Esther van Rems
    • Dieter Kroon de
      Message 2 of 6 , Feb 2, 2006
        Ester
        dit gevonden op Treasoar
        ) Geboorteakte Leeuwarden, 1849

        Anna Maria Kreekelaar, geboren 17 juli 1849 Dochter van Lodewijk Kreekelaar
        en Berentje Abbing
        De kinderen van anna en Hetto komen overeen met haar ouders
        bij beb van hun kinderen is het Krekelaar en haar ouders kreekelaar maar ik
        kijk ook even voor jou
        Dieter

      • Esther van Rems-Dijkstra
        Message 3 of 6 , Feb 3, 2006
          o fijn, ik had al bijna alle verschillende versies ingetikt en ook via meertens gezocht naar andere schrijfswijzen, dubbel ee nog niet geprobeerd. Fijn dat je het even voor me na wilt kijken!

          Groetnis
          Esther
          *********************************************************************************************
> [...]

          >oud.
          >
          >Gegenereerd met Aldfaer versie 3.3.2 op 02-02-2006 11:20

        • Dieter Kroon de
          Message 4 of 6 , Feb 4, 2006
            Esther
            De huw akten van die periode zijn niet op traesoar maar ik vond de huwelijks
            bijlagen
            en die hadden genoeg invormatie ik zag de naam Krekelaar maar een keer met 2
            e,s
            Anna Maria d.v. Lodewijk Kre(e)kelaar en Berentje Abbing beiden overl
            geb 17-06-1849 te Leeuwarden huwd 27-12-1876 te Leeuwarden beroep dienstmeid
            met
            Hetto Nauta z.v. Eeuwe Nauta en Geertje de Roos overl
            Geb 27-10-1850 te Sneek beroep Boekdrukkersknecht
            ze gaan wonen Achte de Hoven Bagijnenstraat letter H nr 338 Leeuwarden
            Lodewijk overl 08-02-1865 Leeuwarden
            Berentje overl 10-05-1865 Leeuwarden
            Geertje de Roos over 04-07-1870 Sneek
            Dan stond er nog volgens mij een kerkelijke aankondeging maar die was niet
            goed
            te lezen van enkele datums en Huwelijk bepaald op 20-05-1876 ik denk het
            kerkelijke
            huwelijk, maar dat zal ik volgen de week nog eens bekijken l

          • Cor
            Message 5 of 6 , Feb 4, 2006
              Esther en Dieter.

              Voor alle duidelijkheid:
              Achter de Hoven en de Bagijnenstraat letter H nr 338 Leeuwarden
              zijn 2 heel verschillende straten.
              Achter de Hoven begint tegenover de oude gevangenis en loopt dan
              in Zuid-Oostelijke richting.
              Bagijnenstraat is in het centrum, Noord van de Nieuwestad.

              Cor Seinstra.

              Message 6 of 6 , Feb 4, 2006
                Cor
                Ik zal de akte nog eens nazien want het was wel een gekriebel en onduidelijk
                Dieter