Re: [Friesland-genealogy] jukken land

  • Cor
    Message 1 of 4 , Feb 1, 2006
      Marjan,
      via Google vond ik alleen onderstaand gegeven.
      Hoeveel are dit is ????
      Groeten Cor Seinstra.

      Soms wordt gesproken van een "juk" land.

      Dat is de hoeveelheid land, die men met een span trekdieren, in één dag kan omploegen.

      Beste lijstgenoten,

      Kan iemand van jullie me vertellen hoeveel een juk land is ? Het is vast al een keer voorbijgekomen maar ik kan het niet terugvinden.

      Alvast bedankt,
      Marjan Oldenburger

    • Marjan Oldenburger
      Message 2 of 4 , Feb 2, 2006