zusters Klaasje en Leentje te Lemmer

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 4 , Jan 29, 2006
      Arend van der Bijl, geb. 27-07-1900 Lemmer, overl. 22-02-1902 Lemmer is
      een periode opgevangen door de zusters Klaasje en Leentje, zij hadden
      een winkeltje in de Tuinstraat in Lemmer. Mijn tante(s) willen heel
      graag de achternaam weten van deze zusters.
      Ik ben zelf al even aan het puzzelen geweest via Friesarchiefnet en
      Tresoar maar het is toch wel een beetje een speld in een hooiberg:-)

      Wie weet (toevallig) de achternaam van deze dames?

      Groet, Hinke Woudt-Westra.
    • Hans van Veen
      Message 2 of 4 , Jan 29, 2006
        Hinke

        Hillebrand Visser kan jou vast wel helpen; hij heeft mij in het verleden mbt
        panden heel veel informatie bezorgd. M.a.w. hij kent de weg!

        Hans

        Message 3 of 4 , Jan 29, 2006
          Beste Hinke,

          Hillebrand Visser kan jou niet helpen. Hij heeft zijn vader en een nicht van
          zijn vader gebeld maar die kenden beiden geen Klaasje en Leentje ? Het gaat
          ook om mensen die voor hun generatie geleefd hebben. Zij wisten alleen te
          vertellen dat de gezusters Hornstra een winkeltje hadden (maar die heetten
          geen Klaasje en Leentje) en de familie Hogeterp hadden winkeltje aldaar. Je
          zal dan navraag moeten doen in het gemeentearchief denk ik.

          Groet,
          Hillebrand

          Message 4 of 4 , Jan 29, 2006
            Hallo Hillebrand,

            Ik had natuurlijk een beetje op jou gerekend:-)) In ieder geval heel
            hartelijk dank voor je moeite, ik neem inderdaad aan dat het te vinden
            moet zijn op het gemeente archief. Tot ik daar een keer aan toe kom
            blijft één van mijn tantes alle (oud) Lemsters wel bellen denk ik:-))

            Groet, Hinke.