Re: Families uit het zuiden van Friesland

  • Yntze van der Honing
    Message 1 of 3 , Nov 9, 1999
      De familie Schotanus is uiteraard al lang uitgezocht. De familie Patroon
      wordt o.a. uitgezocht door ene Peter de Vries wiens homepage je op het
      Internet kunt vinden.

      At 05:48 PM 11/9/99 -0000, you wrote:
      >From: e.de.kleine@...
      >
      >Hallo,Ik ben enige tijd geleden eens begonnen met mijn kwartierstaat uit
      te zoeken. Het blijkt dat de helft van mijn voorouders uit Friesland komt.
      Misschien zijn er raakpunten zijn met onderzoek waar jullie mee bezig zijn
      (heb ik ook al deels gevonden). Dit zijn mijn betovergrootouders:Anske
      Schotanus & Cornelia Elings Patroontr. 25-05-1872 te AEngwirdenHielke de
      Vries & Hinke Kuipertr. 06-11-1873 te GaasterlandGerrit Jongsma & Geeske de
      Vriestr. 04-05-1878 te WymbritseradeelFloris Grasman & Houkjen van
      Nussentr. 18-05-1889 te WorkumVan sommige takken heb ik al wel wat meer
      informatie dan hierboven staat. Ik ben benieuwd of er nog iemand met deze
      families in de weer is.Groeten,Emile

    • Gerda
      Message 2 of 3 , Nov 9, 1999
        Hallo Yntze

        Je schreef:

        >De familie Schotanus is uiteraard al lang uitgezocht.

        Dat vind ik erg interessant, want mijn betoudovergrootmoeder was
        Tjiets Gerrits Schotanus, de dochter van Gerrit Botes en Popkje
        Anskes. Waar zou ik deze inlichting kunnen vinden/aanschaffen?

        Met vriendelijke groeten uit Zuid Afrika

        Gerda