wind

  • R.J.G. Wink
    Message 1 of 5 , Dec 2, 2000
      Wie kan mij verder helpen met de onderstaande familie,

      Jan Wints wpl.Dinxterveen
      gehuwd,
      NN
      dochter uit dit huwelijk,

      Maria Jans Wind dd 21-12-1755 Dinx
      gehuwd,
      Geert Harms dd 31.10.1745 Dinx.

      kinderen,

      Aaltje Geerts dd 17.8.1782 Dinx geh. NN
      Jan Geerts dd 26.12.1786 Dinx. geh NN

    • H.H. WIND
      Message 2 of 5 , Dec 2, 2000
        Ik kan je zo niet helpen, heb je iets meer gegevens voor me?
        eventueel broers/zusters?
        Herman Wind

        --- In Friesland-genealogy@egroups.com, "R.J.G. Wink"

      • hendrik j j wetting
        Message 3 of 5 , Dec 3, 2000
          Mischien is dit dezelfde Jan Geerts, maar check het maar wel even in de
          archieven.
          Henk Wetting

          Eerste generatie

          1. Geert Harms (Hermis). Geboren in rond 1730 te Drente in afkomstig van
          Beneden Pekela. Geert Harms (Hermis) Overleden in Oude Pekela in in 1800,
          op 70 jarige leeftijd. Beroep: schoenmaker.

          Op 5 november 1775 Geert Harms (Hermis) was 45 jaar, gehuwd hij Geertien
          Hommes, in Oude Pekela. Geboren in afkomstig van Winschoten Oostereinde.

          Uit het huwelijk werden de volgende kinderen geboren:
          2 i. Harm Geerts (1776-)
          3 ii. Jan Geerts (1784-)
          4 iii. Wintje Geerts (1782-)
          5 iv. Eltje Geerts (Overleden als kind) (1787-1789)
          6 v. Eltje Geerts (1790-)

          Tweede generatie

          2. Harm Geerts. Geboren op 22 september 1776.

          3. Jan Geerts Wetting. Geboren op 26 december 1784 in Oude Pekela. Beroep:
          schoenmaker.

          Op 20 november 1812 Jan Geerts was 27 jaar, gehuwd hij Hillegien Jans, in
          Emmen. Geboren op 26 september 1789 in Roswinkel.

          Uit het huwelijk werden de volgende kinderen geboren:
          7 i. Geert (Overleden als kind) (1814-1815)
          8 ii. Jan (1818-)

          4. Wintje Geerts. Geboren op 13 januari 1782.

          5. Eltje Geerts. Geboren op 22 december 1787. Eltje Geerts Overleden in
          rond 1789, op 1 jarige leeftijd.

          6. Eltje Geerts. Geboren op 21 augustus 1790.

          Derde generatie

          7. Geert Wetting. Geboren op 6 augustus 1814 in Roswinkel. Geert Overleden
          in Roswinkel op 21 oktober 1815, op 1 jarige leeftijd.

          8. Jan Wetting. Geboren op 27 maart 1818 in Roswinkel.

          Op 4 mei 1850 Jan was 32 jaar, gehuwd hij Antje Harms Rendering, in
          Onstwedde. Geboren op 3 november 1818 in Vlachtwedde.

        • R.J.G. Wink
          Message 4 of 5 , Dec 3, 2000
            Beste Henk, bedankt voor je reaktie, als ik in de buurt kom van het archief
            ga ik daar even zoeken.

            met vr.gr Rein Wink

> [...]
            >
            > 8. Jan Wetting. Geboren op 27 maart 1818 in Roswinkel.
            >
            > Op 4 mei 1850 Jan was 32 jaar, gehuwd hij Antje Harms Rendering, in

          • R.J.G. Wink
            Message 5 of 5 , Dec 3, 2000
              Beste Herman, bedankt voor je reaktie, sorry voor de onvolledige gegevens.

              Ik weet alleen dat Aaltje Geerts, misschien Aaltje Geerts van de Berg is en
              gehuwd met Harme Alberts Wink.

              gevonden in Dinxterveen heb daar nog geen bewijzen voor hopende dat je me
              verder kan helpen.

              met vr.gr. Rein Wink.