Re: Test of dit doorkomt

  • c.morra
    Message 1 of 10 , Nov 9, 1999
      Geachte Hessel de Vries,

      Daar ik problemen had met het filteren van deze nieuwsgroep heb ik met een
      lid van deze groep een test uitgevoerd om de doorvoer van berichten te
      controleren. Op de test heb ik vele positieve reacties mogen ontvangen. Aan
      alle die mij berichten mijn DANK. Ook aan jouw Hessel de Vries daar je
      reageerde.

      Je schreef : Wat heeft dit met genealogy te maken???????

      Heel veel beste Hessel de Vries. Laat me het eenvoudig uitleggen.

      Ik heb een hele grote stomminteit begaan om naast een ander programma voor
      het versturen en ontvangen van e-mails het programma �Outlook Express' van
      Microsoft te installeren.Ik heb aangeven dat ik dit programma als standaard
      programma zou gebruiken voot te e-mailen. In mijn onschuld dacht ik dat ik
      het makkelijk terug zou kunnen draaien. Maar niets is minder waar Hessel de
      Vries. Zoals jij en ik in de kranten hebben kunnen lezen zorgt meneer Gates
      ervoor dat zijn programmatuur alle niet Microsoft programma's het leven
      zuur maakt. Het filteren van nieuwsgroepen ging bij mijn oude programma
      niet meer goed. Verschillende berichten kreeg ik niet meer door. Ik zag
      geen mogelijkheid om Outlook te verwijderen (weer een truc van Gates). Ik
      heb daarom Outlook Express opnieuw geinstalleerd en de vraag of ik het
      programma als standaard wilde gebruiken negatief beantwoord. Ik heb de
      filters in mijn oude programma weer opnieuw ingesteld.
      Daar ik mij pas had voorgesteld in deze nieuwsgroep en daarop zeer
      waardevolle GENEALOGISCHE gegevens van leden heb mogen ontvangen, was het
      voor mij van het aller grootste belang om geen enkel bericht te missen.
      Vandaar Hessel de Vries heb ik in deze nieuwsgroep een (1) piep klein
      regeltje neergezet met de tekst �Test of dit doorkomt'.

      Gelukkig heb ik ook jouw bijdrage moge ontvangen.

      Met vriendelijke groet,
      Carel Morra
    • Koop Koning
      Message 2 of 10 , Nov 10, 1999
        Hallo

        Het komt soms voor op discussie lijsten dat mensen mailtjes
        verkeerd interpreteren en dat reacties verkeerd worden opgevat.

        Ik denk dat de strekking van het onderstaande onder beide
        categorien valt en stel voor om proberen elkaar standpunt te
        begrijpen en dat deze voor de ander negatieve gevoelens kan
        opwekken

        Eigenlijk zonde van de energie
        ook anderen worden er verder mee lastig gevallen terwijl er eigenlijk
        maar een beperkt probleem is
        Ik stel voor om in het geval van wroeging de beide partijen elkaar
        bestoken met vervelende mail en vervolgens niet meer de gehelge
        discussie lijst.

        m vr gr

        Koop Koning
        From: "c.morra" <cmorra@...>

        Geachte Hessel de Vries,

[...]

        Genealogy yn Frysl�n: http://users.telekabel.nl/andrys/frgen/
      • Hessel de Vries
        Message 3 of 10 , Nov 10, 1999
> [...]
          >reageerde.
          >
          >Je schreef : Wat heeft dit met genealogy te maken???????

          Dit was niet hatelijk bedoeld alleen maar een vraag daar ik het verband niet
          zag.
          Sorrry dat het verkeerd overkwam en bedankt voor je uitleg.

          vr.gr. Hessel de Vries

> [...]
          >regeltje neergezet met de tekst �Test of dit doorkomt'.
          >
          >Gelukkig heb ik ook jouw bijdrage moge ontvangen.

        • Sietske Hoogerhuis
          Message 4 of 10 , Nov 10, 1999
            Hallo,

            ik ben het met iedereen, die er zo over denkt, eens dat dit onderwerp "off
            topic" is. Niettemin, ik ben toch wel blij met de informatie. Ik denk dat
            velen van ons met hetzelfde mailprogramma (en dezelfde tycoon) te maken
            hebben, en ik heb de laatste tijd al meer problemen gehoord. Ook ik ben voor
            mijn genealogische informatie mede afhankelijk van de bijdragen van andere
            genealogen via email. Dus, toch dank voor deze test. En ook dank aan Hessel
            voor het stellen van een vraag die mij ook intrigeerde.

            Laat Bill Gates onze samenwerking niet verstoren!

            Kennen jullie trouwens de kreet: "Eala Frya Fresena" en weet iemand wat dat
            betekent?

            Mei freonlike groetnis,

            Sietske Hoogerhuis <sietske.hoogerhuis@...>

> [...]
            > regeltje neergezet met de tekst 'Test of dit doorkomt'.
            >
            > Gelukkig heb ik ook jouw bijdrage moge ontvangen.

          • Pieke van der Schaaf.
            Message 5 of 10 , Nov 11, 1999
              Goeie Sietske. "Eale Frya Fresena" betekend niets anders dan 'Edele vrije
              Friezen'
              De Groningse familie Pathuis heeft dit als wapenspreuk bij hun familiewapen.
              De groetsje van Pieke v/d Schaaf