Families uit het zuiden van Friesland

  • e.de.kleine@xxx.xxx.xx
    Message 1 of 3 , Nov 9, 1999
      Hallo,Ik ben enige tijd geleden eens begonnen met mijn kwartierstaat uit te zoeken. Het blijkt dat de helft van mijn voorouders uit Friesland komt. Misschien zijn er raakpunten zijn met onderzoek waar jullie mee bezig zijn (heb ik ook al deels gevonden). Dit zijn mijn betovergrootouders:Anske Schotanus & Cornelia Elings Patroontr. 25-05-1872 te AEngwirdenHielke de Vries & Hinke Kuipertr. 06-11-1873 te GaasterlandGerrit Jongsma & Geeske de Vriestr. 04-05-1878 te WymbritseradeelFloris Grasman & Houkjen van Nussentr. 18-05-1889 te WorkumVan sommige takken heb ik al wel wat meer informatie dan hierboven staat. Ik ben benieuwd of er nog iemand met deze families in de weer is.Groeten,Emile
    • Yntze van der Honing
      Message 2 of 3 , Nov 9, 1999
        De familie Schotanus is uiteraard al lang uitgezocht. De familie Patroon
        wordt o.a. uitgezocht door ene Peter de Vries wiens homepage je op het
        Internet kunt vinden.

      • Gerda
        Message 3 of 3 , Nov 9, 1999
          Hallo Yntze

          Je schreef:

          >De familie Schotanus is uiteraard al lang uitgezocht.

          Dat vind ik erg interessant, want mijn betoudovergrootmoeder was
          Tjiets Gerrits Schotanus, de dochter van Gerrit Botes en Popkje
          Anskes. Waar zou ik deze inlichting kunnen vinden/aanschaffen?

          Met vriendelijke groeten uit Zuid Afrika

          Gerda