Trijntje Botes

  • hansbottema
    Message 1 of 1 , Jan 1, 2006
      Ben op zoek naar de ouders van Trijntje Botes. Zij trouwt Hobbe Ruurds
      11 mei 1755 te Oldeboorn. Er zijn mij 5 kinderen bekend. Baukje,
      Hinke, Ruurd, Bote en Thomas. Ruurd en Bote noemen zich later Akkerman
      en Thomas neemt de naam Hobbema aan. De ouders van Hobbe Ruurds waren:
      Baukje Hobbes en Ruurd Thomas. Aannemelijk is dat de ouders van
      Trijntje Botes, Bote en Hinke heetten. Tresoar geeft 1 attestatie,
      afgegeven 3 oktober 1726 te Oldeboorn aan Bote Aukes en Hinke Eeltjes.
      Hij van Haskerdijken, zij van Oldeboorn. Namen en tijd kloppen. Is er
      iemand die dit kan bevestigen en meer weet over Trijntje Botes, Bote
      Aukes en/of Hinke Eeltjes.

      Uiteraard voor alle genealogische speurders een voorspoedig 2006.

      Hans Bottema