spaarpot

  • theunhuisman
    Message 1 of 3 , Dec 31, 2005
      Reeds jaren in de familie: een helaas zwaar beschadigde spaarpot met
      aan weerszijden 2 openingen. Bij de ene opening staan de initialen J.S.
      en bij de andere T.S. Op de bodem staat de datum 7 april 1862.
      Ik neem aan dat dit met een huwelijk te maken heeft. Op Tresoar heb ik
      echter geen huwelijken op die datum kunnen vinden. Ook binnen de
      stamboom (Oenema) heb ik geen aansluiting kunnen vinden.
      Weet iemand iets meer over dit soort spaarpotten? Werden ze misschien
      ter gelegenheid van een zoveel-jarig huwelijk aan het paar aangeboden?

      Vriendelijke groet,

      Theun Huisman
    • Will J van Dreven-Lieuwes
      Message 2 of 3 , Dec 31, 2005
        Ik hoop voor je dat het VOL zat??
        Geen aansluitingen op mijn boom
        Sorry
        Willemine

        Message 3 of 3 , Jan 1, 2006
          Beste medegenalogen van de Friesland-genealogy,

          Allereerst allen een voorspoedig en een goed genealogisch jaar toegewenst!!!

          Ik heb geen antwoord op de vraag over dit soort spaarpotten.
          Maar je schrijft o.a. 'Ook binnen de stamboom (Oenema) heb ik geen
          aansluiting kunnen vinden.' Houd je je dan ook bezig met de stamboom van de
          familie Oenema? Kun je mij daar iets over zeggen?

          Met vriendelijke groeten,

          Tjeerd Oenema,
          Hengelo.