Re: nijmeyer-hospes

  • knehtims
    Message 1 of 9 , Dec 30, 2005
      Hallo Peter,

      ik zag je bericht aan Appy over Nijmeyers.

      Mijn interesse gaat uit naar de voorouders van Antje Bartelds Nijmeyer
      *27-04-1877 Terband + 19-02-1956 Heerenveen

      Ik heb ondertussen tot Hendrik Kiers (Nyemeier)* ca.1720 x Grietjen
      Hendriks. Hun Zoon Kier Hendriks is ca. 1740 in Wanneperveen geboren.

      Ik heb het idee dat de door jou genoemde Alte Jans Nieumeijer daarin
      niet thuishoort?
      Klopt dat?

      Als je andere informatie hebt, b.v.b. van Antien Hendriks Oosterhof
      *1805 / + 1889 en voorouders, houd ik me aanbevolen.

      Een goede jaarwisseling en een gezond 2006 gewenst.

      Met vriendelijke groet,

      Henk Smit

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "p.nijholt"

      > Hallo Appy,
      > In mijn bestanden heb ik ook nog Nijmeyers; wellicht nog van belang ?
      > Alte Jans Nieumeijer op 14 aug.1746 gehuwd in Oldemarkt met Tryntje
      Barkel, geb.21 nov.1728.
      > Er zijn vier kinderen:
      > -Jan Alten geb.Steenw.wold 11-10-1747 ovl. 14-02-1806 in Lemmer.
      > -Luitjen(Lutgardis) Alten ovl.25-3-1818
      > -Barke Alten ovl.6-06-1815
      > -Harmen Alten
      <KNIP>
    • knehtims
      Message 2 of 9 , Jan 3, 2006
        Appy,

        je had gelijk wat betreft "vertrokken personen".

        Ik heb de vraag over twee van de Reinskjes (zus/broer van Barteld)
        voorgelegd aan Tresoar omdat het bij de geboorte een meisje was en bij
        overlijden een jongen. Maar ook over de derde Reinskje; zij blijkt
        overleden in Wierden (Overijssel). Dit antwoordt kreeg ik van Johan
        Steendam van Tresoar, die even verder had gekeken (dan mijn neus lang
        was). Daar had ik zelf nog niet aan gedacht, ook niet na jouw
        opmerking daarover.

        Daarom dus even gezocht via Genlias en daar kwamen Barteld
        Nijmeij(y)er(+ 1919/Hengelo) en Rinske Hospes (+1916/Hengelo) te
        voorschijn.

        Ben benieuwd of jij de datum van vertrek terug vind?

        Groet, Henk

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Appy de Vries
        <appydevries@p...> wrote:

        > Henk;
        > omdat ik de overlijdens van;
        > Barteld Kiers Nijmeyer en Rinske Eeltjes Hospes,
        > niet kan vinden,zal ik 2 Februari 2006!! [ ze hebben vacantie!!]
        > even zoeken in het archief, zij kregen 5
        > kinderen waaronder Antje Nijmeyer
        > gehuwd 06-05-1899 te Aengwirden met
        > [jouw] Gerrit Smid .[ 2 kinderen?]
        > misschien bev.registers of vertrokken personen!
        > je hoort nog van mij,en alle goeds voor 2006!
        > groetjes Appy.
        <KNIP>
      • Appy de Vries
        Message 3 of 9 , Jan 3, 2006
          Henk;
          wat goed van jouw!!!
          had Rinske Hospes wel gevonden,
          in Hengelo [1916] verder geen gegevens
          alleen aktenr.231.[dat vond ik te vaag]
          maar nu is ze niet meer alleen toch?
          zal hun vertrek wel even opsporen!!
          02-02-2006, gaat het oud-archief pas weer
          open vanwege ziekte!!
          dus even geduld, de zuster van Barteld is
          deze Reinskjen Kiers Nijmeijer?
          Gem.Wierden overl.00-00-1919 akte 112.
          Henk tot mails.
          groetjes Appy.

          <appydevries@p...> wrote:

> [...]
          > [jouw] Gerrit Smid .[ 2 kinderen?]
          > misschien bev.registers of vertrokken personen!
          > je hoort nog van mij,en alle goeds voor 2006!
          <KNIP>