Boelens van Sneek

  • Ernst-Jan Munnik
    Message 1 of 3 , Dec 28, 2005
      Beste Sneupers,

      Ik ben op zoek naar de ouders van:

      Tettje Willems Boelens, geb. Sneek ca. 1765 te Sneek, overl. Sneek 20
      okt. 1826, tr. Sneek 16 dec. 1787 Jelte Douwes Steenstra, geb. Makkum
      ca. 1764 te Makkum, overl. Sneek 16 juni 1828, zn. van Douwe Klaazes
      Fortuin (sic!) en Trijntje Jeltes de Haan.

      Haar broer is waarschijnlijk:

      Thijs Willems Boelens, geb. ca. 1769, overl. Sneek 25 mei 1821, woont
      te Sneek (1811), laat in 1811 de naam Boelens registreren voor
      zichzelf en zijn kinderen Neeltje (19 jr.), Willem (17 jr.), Geertje
      (11 jr.) en Gebbe Thijses Boelens (6 jr.), tr. Sneek 30 mei 1790
      Harmke Harmens.

      Volgens haar overlijdensakte was Tettje een dochter van Willem
      Boelens en Gebbe Thijsses. Misschien wordt hiermee het volgende
      echtpaar bedoeld:

      Willem Luitjens, tr. Sneek 20 mei 1764 Gepkjen Matyssens.

      En mogelijk was Gebbe Thijsses / Gepkjen Matyssens dan weer een
      dochter van Mathijs Boeles (tr. Sneek 1736 Tettje Lolles) en een
      kleindochter van Boele Mathijssen (tr. Sneek 1713 Gepkjen Ulbes)? Ik
      ben benieuwd of één van jullie deze hypothese kan bevestigen (dan wel
      ontkrachten!)

      Met vriendelijke groet,

      Ernst-Jan Munnik
    • Appy de Vries
      Message 2 of 3 , Dec 30, 2005
        Ernst -Jan;
        is dit ook nog wat voor jouw?
        Bart Willems Boelens [ naamsaanname]
        zoon;Jan 21j.
        tekent; Bart W.Boelens.
        Maire Sneek folio 96.

        zoon;Jan Barts Boelens gehuwd
        19-05-1816 te Sneek met
        Aachje Pieters de Jong akte 17.
        zij krijgen een zoon; Willem Boelens geb;03-11-1818 te Sneek.

        heb je ook Boelens uit Beetsterzwaag?
        [ mijn fam.!]
        alle goeds voor 2006 van
        Appy.

        Message 3 of 3 , Dec 31, 2005
          Beste Appy,

          Ja, deze had ik ook gezien, en er zijn nog een paar Sneekse Boelens met patroniem Willems. Ik zal er nog eens naar kijken, misschien passen ze erbij. Maar er is zeer vermoedelijk geen connectie met de Beetsterzwaagse Boelens. Bij de weg: jij kent vast ook wel de artikelen over een fam. Boelens in Gen. Jierb. 1994 en 1997?

          Hartelijke groeten, en it alderbeste fuor 2006!

          Ernst-Jan