Re: Test of dit doorkomt

  • Hessel de Vries
    Message 1 of 10 , Nov 8, 1999
      Wat heeft dit met genealogy te maken???????

      Hessel de Vries

      Message 2 of 10 , Nov 9, 1999
        Geachte Hessel de Vries,

        Daar ik problemen had met het filteren van deze nieuwsgroep heb ik met een
        lid van deze groep een test uitgevoerd om de doorvoer van berichten te
        controleren. Op de test heb ik vele positieve reacties mogen ontvangen. Aan
        alle die mij berichten mijn DANK. Ook aan jouw Hessel de Vries daar je
        reageerde.

        Je schreef : Wat heeft dit met genealogy te maken???????

        Heel veel beste Hessel de Vries. Laat me het eenvoudig uitleggen.

        Ik heb een hele grote stomminteit begaan om naast een ander programma voor
        het versturen en ontvangen van e-mails het programma �Outlook Express' van
        Microsoft te installeren.Ik heb aangeven dat ik dit programma als standaard
        programma zou gebruiken voot te e-mailen. In mijn onschuld dacht ik dat ik
        het makkelijk terug zou kunnen draaien. Maar niets is minder waar Hessel de
        Vries. Zoals jij en ik in de kranten hebben kunnen lezen zorgt meneer Gates
        ervoor dat zijn programmatuur alle niet Microsoft programma's het leven
        zuur maakt. Het filteren van nieuwsgroepen ging bij mijn oude programma
        niet meer goed. Verschillende berichten kreeg ik niet meer door. Ik zag
        geen mogelijkheid om Outlook te verwijderen (weer een truc van Gates). Ik
        heb daarom Outlook Express opnieuw geinstalleerd en de vraag of ik het
        programma als standaard wilde gebruiken negatief beantwoord. Ik heb de
        filters in mijn oude programma weer opnieuw ingesteld.
        Daar ik mij pas had voorgesteld in deze nieuwsgroep en daarop zeer
        waardevolle GENEALOGISCHE gegevens van leden heb mogen ontvangen, was het
        voor mij van het aller grootste belang om geen enkel bericht te missen.
        Vandaar Hessel de Vries heb ik in deze nieuwsgroep een (1) piep klein
        regeltje neergezet met de tekst �Test of dit doorkomt'.

        Gelukkig heb ik ook jouw bijdrage moge ontvangen.

        Met vriendelijke groet,
        Carel Morra
      • Koop Koning
        Message 3 of 10 , Nov 10, 1999
          Hallo

          Het komt soms voor op discussie lijsten dat mensen mailtjes
          verkeerd interpreteren en dat reacties verkeerd worden opgevat.

          Ik denk dat de strekking van het onderstaande onder beide
          categorien valt en stel voor om proberen elkaar standpunt te
          begrijpen en dat deze voor de ander negatieve gevoelens kan
          opwekken

          Eigenlijk zonde van de energie
          ook anderen worden er verder mee lastig gevallen terwijl er eigenlijk
          maar een beperkt probleem is
          Ik stel voor om in het geval van wroeging de beide partijen elkaar
          bestoken met vervelende mail en vervolgens niet meer de gehelge
          discussie lijst.

          m vr gr

          Koop Koning

          Message 4 of 10 , Nov 10, 1999
            Van: c.morra <cmorra@...>
            Aan: Friesland-genealogy@onelist.com <Friesland-genealogy@onelist.com>
            Datum: dinsdag 9 november 1999 21:54

> [...]
            >reageerde.
            >
            >Je schreef : Wat heeft dit met genealogy te maken???????

            Dit was niet hatelijk bedoeld alleen maar een vraag daar ik het verband niet
            zag.
            Sorrry dat het verkeerd overkwam en bedankt voor je uitleg.

            vr.gr. Hessel de Vries

> [...]
            >regeltje neergezet met de tekst �Test of dit doorkomt'.
            >
            >Gelukkig heb ik ook jouw bijdrage moge ontvangen.

          • Sietske Hoogerhuis
            Message 5 of 10 , Nov 10, 1999
              Hallo,

              ik ben het met iedereen, die er zo over denkt, eens dat dit onderwerp "off
              topic" is. Niettemin, ik ben toch wel blij met de informatie. Ik denk dat
              velen van ons met hetzelfde mailprogramma (en dezelfde tycoon) te maken
              hebben, en ik heb de laatste tijd al meer problemen gehoord. Ook ik ben voor
              mijn genealogische informatie mede afhankelijk van de bijdragen van andere
              genealogen via email. Dus, toch dank voor deze test. En ook dank aan Hessel
              voor het stellen van een vraag die mij ook intrigeerde.

              Laat Bill Gates onze samenwerking niet verstoren!

              Kennen jullie trouwens de kreet: "Eala Frya Fresena" en weet iemand wat dat
              betekent?

              Mei freonlike groetnis,

              Sietske Hoogerhuis <sietske.hoogerhuis@...>

> [...]
              > regeltje neergezet met de tekst 'Test of dit doorkomt'.
              >
              > Gelukkig heb ik ook jouw bijdrage moge ontvangen.

            • Pieke van der Schaaf.
              Message 6 of 10 , Nov 11, 1999
                Goeie Sietske. "Eale Frya Fresena" betekend niets anders dan 'Edele vrije
                Friezen'
                De Groningse familie Pathuis heeft dit als wapenspreuk bij hun familiewapen.
                De groetsje van Pieke v/d Schaaf