Re: Fw: de JONG/de VRIES

  • Gerda
    Message 1 of 3 , Jul 12, 1999
      Beste Michel,

      We wachten allemaal in spanning op de nieuwe aflevering van de
      GenLias! Jouw aanbod aanvaar ik met graagte. Of we Johannes en Jan
      binnenkort kunnen herenigen weet ik nog niet. In het geval dat ze niet
      een zijn, is er toch steeds een familieverband door Maaike Feykes de
      Vries, want die was dan toch de schoonzuster van Jan Luitzen.

      De de Jongs waren turfschippers tot en met pake Jan de Jong's
      huwelijk met beppe Maaike de Vries van Workum (toevallig dezelfde
      naam - geen relatie van Maaike de Vries uit Bergum) in 1908. Beppe
      wilde het water niet op en pake moest toen maar aan land komen. Hij
      werd partner in beppe's familiebedrijf - de Machinale Brei Inrichting,
      Workum. (Later geloof ik "Hornstra en de Jong" genoemd) Van de
      Brei-Inrichting heb ik een foto.

      Als je zelf ook de familie in deze richting wil uitbreiden, sta ik je
      graag mijn (kleine) vezameling toe.

      Siyabonga = "met veel dank" (Zulu) :-)

      Gerda